Personal profile
Presentation
Praksisnære eksempler, afprøvninger inden for natur, udeliv og friluftsliv, tilsat refleksioner og udvikling af egne ideer og argumenter fra praksis og forskning med og for mennesker.
At koble konkret fysisk praksis og teori; opnå erfaringer; reflektere og udvikle ny teori. At opleve mestring og praksisfællesskaber ved hjælp af indsatser med natur og friluftsliv.
At udfylde potentialer med natur, science, udeliv, friluftsliv, didaktik og dannelse - dagtilbud, folkeskole/grundskole, erhvervesuddannelse, ungdomsuddannelse samt professionsuddannelse som pædagog eller lærer.
Praktisk med krop, sanser, håndværk, didaktik/naturfagsdidaktik, dannelse/naturdannelse gennem inspiration og projekter.
Projektdesign, indsatser, aktionslæring, kapacitetsopbygning og evaluering.
Mennsker i udsatte positioner, uddannelsesfremmede, dagtilbud og grundskole, overgange, pædagogisk assistentudddannelse, pædagoguddannelse og læreruddannelse.
Natur, udeliv, science og naturfag fra studie til praksis som nye professionelle.
Mine kompetencer bygger på flere års forudgående arbejde som naturcenterleder med intern kompetenceopbygning og projektdesign med statslige og kommunale partnere inden for undervisning og naturvejledning og sociale indsatser, bl.a. med validerede undersøgelsesmetoder, evalueringer og aktionslæring, samt bidrag til den nationale friluftspolitik.
Research and development areas
Natur, udeliv, naturdannelse, naturfagsdidaktik og professionsdidaktik.
Competences
Kompetencer inden for natur, udeliv, friluftsliv, naturfag og naturdannelse:
- inspiration inden til konkrete og refleksive aktiviteter
- kompetenceopbygning i personalegrupper
- arbejde med praksisfællesskaber
- projektudvikling med og for mange målgrupper
Education/Academic qualification
Diplom i Ledelse, Innovativ evaluering, forandringsledelse, ledelse og medarbejdere, lederskab og kommunikation, Opbygning af evalueringskapacitet. Læring og praksisfællesskaber. At lede læreprocesser. Kommunikation der fremmer refleksion
Award Date: 20 Jun 2020
Msc Biology, Biologi og naturfagsdidaktik, feltarbejde, eksperimenterende processer, Teacher's persepctives on biological field research (unformal settings), Aarhus University
Award Date: 20 Aug 2014
Naturvejlederuddannelsen. Skovskolen, KU-Science, Formidling og udvikling med borgere i udsatte positioner, børn og unge (dagtilbud og skole) samt voksne.
Award Date: 20 Nov 2009
PD Naturfagsdidaktik, Uformelle læringsrum, eksperimenter, naturfaglig kultur, tværfaglig naturfag, begrebsdannelse
Award Date: 20 Jun 2007
PD Ungdomspædagogik, Social integration, identitetsudvikling, projektarbejde, hyperkomplekst samfund
Award Date: 20 Jun 2003
Folkeskolelærer, Undervisning, didaktik, pædagogik, dansk og biologi, voksenpædagogik, Læreruddannelsen Aarhus C
Award Date: 20 Jun 1999
Adjunktakademiet
NVIVO-kursus
Førstehjælpsinstruktør, Uddannelse, Dansk Røde Kors
Positions
Naturcenterleder i kommunale samarbejder og lokale naturcentre, Naturstyrelsen, Sønderby, Vestjylland
2015 → 2020
Beskikkelse som censor, Læreruddannelsen, Natur og kulturformidleruddannelsen
2014 → 2021
Adjunkt Pædagoguddannelsen og Pædagogisk Assistentuddannelse, VIA University College
2014
Adjunkt, EVU, PD-Naturfagsvejleder, University College Sjælland - Campus Roskilde
2013 → 2014
Adjunkt biologi og natur/teknologi, Læreruddannelsen UCL
2012 → 2014
Adjunkt Biologi og naturvidenskab, Horsens Statsskole
2012 → 2013
Projektansat, Pædagogisk IT i udstillinger, Naturhistorisk Museum
2011 → 2012
Adjunkt, Natur/teknologi, VIA, Læreruddannelsen Aarhus
2009 → 2010
Freelance Naturvejleder
2009 → 2014
Naturvejleder i Natur og Ungdom, projektansættelse
2007 → 2009
Folkeskolelærer
2002 → 2007
Efterskolelærer, Natur og friluftsliv
1999 → 2002
Keywords
- research designs, theory and method
- socially endangered
- natural science
- education, professions and jobs
- disease, health science and nursing
- socially endangered