Hanne Thomsen

Hanne Thomsen

Lektor, cand.pæd. i engelsk

20092021

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Presentation

Som nyuddannet folkeskolelærer fra Herning Seminarium 1978 begyndte jeg på Karlslunde Skole som dansk-, engelsk- og tysklærer og senere også formand for fagudvalg og skolens internationaliseringsindsats og udviklingsudvalg. Jeg havde 28 spændende og udfordrende år der sammen med dejlige elever og kolleger.

I perioden 1994-1997 var jeg deltidsansat som regional konsulent for Undervisningsministeriet i forbindelse med den nye skolelov.

Fra 2000 til 2006 var jeg deltidsansat som pædagogisk konsulent for fremmedsprog og internationalisering Center for Undervisningsmidler, Roskilde, UCSJ. Fra 2006 til 2011 fuldtidsansat også med opgaver i UCSJs Efter- og Videreuddannels.

I perioden 2005-2017 var jeg beskikket formand for opgavekommission FSA og FS10 engelsk for UVM og i en kort periode for Nationale Test i engelsk 7. klasse.

2011 blev jeg ansat som underviser i engelsk på Læreruddannelsen Zahle, UCC.

Fra 2012-2016 var jeg fagkoordinator, PD Engelskvejleder, UCC, Videreuddannelse

Jeg har undervist på forskellige projekter i Videreuddannelsen, UCC 2014-

Fra januar 2016-december 2018 var jeg adm. projektleder og faglig konsulent på udviklingsprojektet 'Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed'.

Fra november 2019- medlem af Børne- og Undervisningsministeriets faggruppe for engelsk (indstillet af Danske Professionshøjskoler)

Competences

Project management: Several years of experience

Research and development areas

Udviklingsprojektet 'Tidligere sprogstart - Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed' (Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i Folkeskolen)

Work areas

Underviser i engelsk

Adm. projektleder 'Tidligere Sprogstart - Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed'

Underviser på forløb i Efter- og Videreuddannelsen


Education/Academic qualification

Cand.pæd. i engelsk, The Danish University of Education

Award Date: 1 May 2003

Mastermodul, evalueringsteori, University of Southern Denmark

… → 2008

Keywords

  • learning resources
  • public school
  • languages
  • differentiated instruction