Personal profile

Presentation

Researcher, professional developer, and educator in the didactics of natural sciences at primary and secondary school levels, with a particular focus on inquiry-based teaching in STEM and education for sustainable development in climate and environment in Denmark and abroad.

Work areas

  • Forperson for STUK's fagudvalg for geografi, der skal udarbejde de nye læreplaner til folkeskolen kaldet folkeskolens fagplaner (2024-2027)
  • Medlem af STUK's faggruppe for Geografi (2024 - )
  • Forperson for LLN's fagudvalg for undervisningsfaget geografi (2024 - )
  • Medlem af udviklingsgruppen for bæredygtighedsugen på Institut for Læreruddannelse, KP
  • Medlem af udviklingsgruppen for stedbaseret uddannelse for bæredygtig udvikling på Institut for Læreruddannelse, KP
  • Medlem af den tværgående satsning i Grøn Dannelse på Institut for Læreruddannelse, KP (2024 - )
  • Koordinerende medlem af FoU-team for STEM-didaktik på Institut for Læreruddannelse, KP (2020 - )

Endvidere

  • Arbejdsmiljørepræsentant, Institut for Læreruddannelse (2021 - )
  • KP Sammen. Initiativtager og koordinater af et socialt og fagligt fællesskab for alle lærerstuderende og undervisere på KP.

Tidligere

  • Næstformand i Det Lærerfaglige Fakultets Samarbejdsudvalg (FSU), KP (2021 - 2023).
  • Copenhagen Honours College (CHC 2.0).
  • Kommissorium: Udvikling af lærings-, kultur- og identitetsprofiler.

Education/Academic qualification

Fotojournalist, professionsbachelor, Danish School of Media and Journalism

Award Date: 30 Oct 2010

Ph.d., Aarhus University

Award Date: 30 Dec 2005

Lektorkvalificering i geografi (læreruddannelsen)

20202023

Pædagogikum i geografi med tilvalg i mediefag og fagdidaktik i fysik (stx & HF)

20122019

Keywords

  • learning

Fingerprint

Dive into the research topics where Jesper Heidemann Langhoff is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles