Research output per year
Research output per year
ph.d.
Research activity per year
Min forskningsprofil er centreret omkring praksisbaseret læring, ledelse og kvalitetsudvikling i organisationer. Jeg undersøger, hvordan strategiske processer, organisatorisk læring og kvalitetsudvikling opstår gennem hverdagspraksisser og interaktioner mellem mennesker, teknologier og strukturer. Min forskning fokuserer på, hvordan ledelsesmæssig ekspertise udvikles ved aktiv deltagelse i sociale og faglige praksisser, hvor læring og tilpasning bliver til kollektive handlinger og processer.
Teoretisk er jeg både optaget af fænomenologiske (fx Jazabkowski, Whittington) og posthumanistiske tilgange (fx Gherardi) til organisering. Jeg arbejder med ledelse som et sociomaterielt fænomen, hvor både menneskelige og ikke-menneskelige aktører interagerer for at skabe meningsfulde handlinger i organisationer.
Et væsentligt aspekt af min forskning er Strategy-as-Practice (SAP), som fokuserer på, hvordan strategi bliver til og udøves i praksis. SAP-feltet, fremhævet af Vaara og Whittington (2012), ser på, hvordan strategiarbejde skabes gennem daglige interaktioner mellem mennesker, teknologier og institutionelle faktorer. Dette felt understøtter min interesse i strategisk ledelse, hvor strategier ikke blot formuleres på et abstrakt niveau, men praktiseres og forankres i konkrete organisatoriske sammenhænge.
Analytiske og forskningsfunderede kompetencer, der forandrer organisationer med særligt fokus på
Organisering af kompetenceudviklingsforløb med særligt fokus på
Formidling af forskningsresultater med fokus på
Undervisningstemaer og erfaring
Sociologiske grundspørgsmål
Organisatorisk læring
Magt og etik
ekspertise, dømmekraft, fronesis
Ph.d., Describing university writing and its boundaries - a sociological understanding of academic writing as a medium of communication based on the analysis of the master thesis in 3 dansih universities within the period 1977 to 2015
Award Date: 1 Oct 2019
Diplom I Ledelse, Essens og kontingens i en brydningstid
Award Date: 3 Oct 2011
Cand. mag, Folkeskolens Kronotop - en system- og diskursteoretisk problematisering af læringsrummet i folkeskolen beksrevet som undervisningspligtens (semantiske) selvreference med et suppleret teorifokus på Bakthins litteraturteoretiske begreb "kronotop", University of Southern Denmark
Award Date: 1 May 2005
Sekretariatschef
1 Jun 2019 → 1 Dec 2021
ph.d.-stipendiat, University of Southern Denmark
1 Aug 2016 → 1 Aug 2019
Læringskonsulent, Dansk Skoleskak
1 May 2016 → 1 Apr 2018
Videnskabelig assistent, University of Southern Denmark
1 Aug 2013 → 1 Aug 2016
Souschef, dagbehandling
1 Aug 2005 → 1 Aug 2013
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Communication
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Communication
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Communication
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Communication
Nielsen, N. O. (Principle researcher), Harsløf, L. J. (Co-researcher), Aaslyng, M. A. D. (Co-researcher), Degnegaard, S. (Co-researcher), Hemmingsen, M. W. (Co-researcher), Knudsen, J. (Co-researcher), Aakjær, M. K. (Co-researcher), Foxby, A. (Co-researcher), Jensen, R. K. (Co-researcher), Boysen, M. S. W. (Co-researcher), Poulsen, M. J. (Co-researcher) & Hardahl, L. K. (Co-researcher)
01/03/24 → 28/02/27
Project: Research