Research output per year
Research output per year
Research activity per year
Jeg er ansat som adjunkt på VIA university College og har været det siden maj 2016. Jeg underviser primært på Børn og Ungemodulerne og på det tværfaglige modul. Dette stemmer godt overens med mine interesser, da jeg brænder for de områder.
Jeg har gennem en årrække arbejdet som socialrådgiver med udsatte Børn og Unge og har oparbejdet en stor viden om området. Dette har haft betydning for min forskningsmæssige interesse. Jeg har i mit studie på kandidaten forsket i inddragelse af både forældre og Unge. Specialet handlede om inddragelse af Unge i egen sag. Det er et emne der optager mig en del, da det fortsat fremgår at praksis ikke er gode nok til at inddrage forældre og børn og unge.
Forskningsmæssigt er jeg tilknyttet et projekt, hvor vi arbejder på en artikel om den inddragende metode "Børnemindmapping". Formålet med projektet er at få udgivet en artikel om metoden, som er en inddragende metode i forhold til samtaler med børn og unge i udsatte positioner.
Samtidig er jeg tilknyttet et projekt "Styrket inddragelse af børn med psykiske funktionsnedsættelser".
Projektets formål er at udvikle undervisningsmateriale til Diplom- og Masteruddannelserne på børne- og unge området, som styrker de studerendes kompetencer til at inddrage børn med psykiske funktionsnedsættelser i sagsbehandlingen. Dette med fokus på at kvalificere de studerendes viden og handlemuligheder når de i deres praksis skal vurdere, om barnet skal inddrages, hvordan og med hvilken hensigt.
Projektet bidrager med specifik viden inden for et komplekst og underbelyst felt, der forventes at udfordre både underviseres og studerendes tænke- og handlemåder i forhold til, hvad børn med psykiske funktionsnedsættelser kan og skal bidrage med i sagsbehandlingen. Med målrettet materiale, der retter sig både mod en underviserpraksis og en socialfaglig praksis, er det projektets ambition at understøtte de studerendes kompetencer til at omsætte den nye viden, der produceres i projektet, til deres egen socialfaglige praksis.
Projektet vil konkret udvikle undervisningsmateriale, der kvalificerer de studerendes viden og handlekompetencer i forhold til inddragelse af børnenes perspektiver.
Socialrådgiver
1987 → 1990
Award Date: 30 Jun 1990
Kandidat i socialt arbejde
2014 → 2016
Diplom i børn og Unge
2008 → 2010
Supervisor
2000 → 2002
Horsens kommune Børn og Unge
2007 → 2016
Supervisor
2002 → 2007
Tørring/Uldum Børn og Unge, Leder
1999 → 2001
Familieplejekonsulent Horsens Kommune
1998 → 1999
Underviser på BOMI Horsens
1995 → 1997
Kolding Kommune, Børn og Unge
1990 → 1995
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Berg, L., Brejnrod, M. N., Maybom, K., Braun, T., Jensen, T. S., Olesen, M. H., Facius, R. & Klitbjerg-Nielsen, C.
01/09/21 → 01/09/22
Project: Development project/ Innovation
01/01/20 → 02/01/22
Project: Research