Karen Prins
20072021

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Presentation

C.V. for Karen Mathilde Prins

Ansættelser/hovedallokeringer;

2019 Tilkendt PhD grad på baggrund af PhD Afhandling,  På jagt efter det Demokratiske - En pragmatisk kulturanalyse af muligheder og begrænsninger for børns demokratiske erfaringer i Daginstitutionen. Ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

2013 -2016 Allokeret som videns medarbejder til Forskningssatsningen børns læring i dagtilbud, under forskningsprogrammet Didaktik og læring, med en kvart stilling pr. semester.

2010
 5 ugers studieophold som gæstelærer ved University of Victoria, BC, Canada. Afsøgning af erfaringer med tosprogede interkulturelle professionsuddannelser indenfor early childhood området, med særlig fokus på anerkendelse af og inddragelse af oprindelige folks egne omsorgs og opdragelsesforståelser. Oplæg og undervisning om dansk pædagogik, minoriteter i daginstitutioner mm.

2005-2014 Konsulent- og udviklingesopgaver på daginstitutionsområdet

2009-2011 Freelance projektmedarbejder hos Tænketanken SOPHIA.

2006  Godkendt som seminarielektor i faget pædagogik.

2004 - 2015  International koordinator. Tovholder for Internationalt Modul; Pedagogical work in a European Perspective.

2003-2004 Timelærer i faget pædagogik og faget skolen i Samfundet på læreruddannelsen Metropol.

2000 -    Ansat på pædagoguddannelsen Frøbel(nu KP) som underviser i faget pædagogik.

2000  Cand Scient Soc fra RUC med fagene kulturgeografi og pædagogik

Competences

Linguistic competences:
Language: English
Level: Negotiation level
Language: Spanish
Level: Experienced

Organisational unit competences:
Project management: Professional
Networking: Professional
Fundraising: Some experience
Administration: Several years of experience

Education/Academic qualification

Cand Scient Soc, Roskilde University

Award Date: 2 Apr 2000

Positions

PhD Studerende, Roskilde University

1 Mar 201628 Feb 2019

Keywords

  • intercultural relations
  • general education
  • culture
  • educational science
  • children
  • education
  • professional bachelor programmes
  • learning processes