Karina Kiær
20152024

Research activity per year

Personal profile

Research and development areas

Ph.d.-projekt: Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner i folkeskolen

Gennem et kvalitativt casestudie og konstruktionistisk grounded theory undersøger projektet, hvordan organisatoriske rutiner skaber forskellige betingelser for læsevejledernes understøttelse af læreres databrug. Projektet skaber viden om, hvordan læsevejledere navigerer og forhandler forskellige organisatoriske rutiner for databrug i folkeskolen og leverer ny og dybdegående viden om samspillet mellem organisatoriske rutiner og læsevejledere. Den viden vil være til gavn for professionelles databrug i et skoleudviklingsperspektiv generelt og for læsevejledning mere specifikt.

Organisatoriske rutiner, databrug, teknologier, pædagogisk brug af test, organisatorisk læring og forandring, didaktik, læremidler, dansk, læsning i fagene, læsevejledning, faglig vejledning i skolen, teknologiforståelse og dataficering i skolen.

Min uddannelsesbaggrund er folkeskolelærer med en videreuddannelse som cand.pæd. i didaktik mshp. dansk.

Udvikler af læremidler til folkeskolens danskundervisning med fokus på situationsorienteret didaktik og fremstilling/skrivning

 

Research and development areas

Editorial member Danish Journal of Education Studies (DJES) https://tidsskrift.dk/tidsskriftforuddannelsesvidens 

Education/Academic qualification

Master of Arts (Education) in Educational Theory and Curriculum Studies, Et bud på principper for fremtidig prototypisk situationsorienteret didaktisk design, Aarhus University

1 Aug 20081 Oct 2012

Award Date: 1 Oct 2012

Bachelor, Litteraturhistorie og dannelse i det refleksivt moderne, University College South Denmark

1 Aug 20001 Jul 2004

Award Date: 30 Jun 2004

Positions

Pædagogisk konsulent og underviser på Lærerudannelsen, UCL University College

1 Aug 201231 Jul 2017

Lærer, skolebibliotekar og international koordinator, Bakkeskolen i Kolding

1 Aug 200431 Jul 2012

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • organization theory
  • education, professions and jobs
  • Media, communication and languages

Fingerprint

Dive into the research topics where Karina Kiær is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or