Personal profile

Presentation

Karoline Søgaard har siden 2010 været ansat som underviser i faget engelsk ved læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole, siden 2014 som lektor. Hun blev cand. mag. i engelsk fra Københavns Universitet i 2007. I en årrække har Karoline Søgaard beskæftiget sig med tidlig sprogstart i engelsk. Hun har været tovholder for engelsk i projekt ’Tidligere sprogstart’ i årene 2015-2018 og var konsulent i projekt 'Play and Learn', som beskæftigede sig med implementeringen af engelsk i børnehaver og skolefritidsordninger i Gentofte Kommune. Hun har desuden deltaget i Erasmus+-projektet ’Teacher Well-Being and Diversity’.

I 2017 udgav hun bogen ’Let’s Get Started’, der handler om at bruge billedbøger i engelsk i indskolingen, sammen med sine kollegaer Susanne Jacobsen og Merete Olsen. I 2019 modtog Karoline Søgaard et ph.d.-stipendium i uddannelsesforskning. Hendes projekt, som afsluttes primo 2025 har titlen Udvikling af elevers interkulturelle kompetencer gennem brug af billedbøger –holdningsdimensionen i engelskundervisningen i indskolingen

Education/Academic qualification

Engelsk, Cand.mag, University of Copenhagen

Award Date: 20 Jun 2007

Positions

Gymnasielærer, Hillerød Tekniske Centralskole

1 Aug 200930 Jun 2010

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Fingerprint

Dive into the research topics where Karoline Emilie Søgaard is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles