Kasper Højbjerg Christensen

Kasper Højbjerg Christensen

Ph.D.

20162022

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Presentation

I min uddannelse har jeg beskæftiget mig med en god blanding af filosofi, matematik og logik. Jeg har altid været ekstra interesseret i de dele af filosofien, der kan angribes og analyseres med matematisk-logiske redskaber. Det drejer sig primært om sprogfilosofien, matematikkens filosofi, epistemologien og metafysikken. I mit Ph.d.-projekt var fokus på matematiske modeller af logisk følge, som det opstår i de naturlige sprog, vi skriver og taler.

Jeg blev første gang bidt af undervisning gennem mit Ph.d.-studie. I mit virke som filosofi- og matematiklærer i gymnasieskolen har jeg haft mulighed for at afprøve og udvikle mig selv som lærer. Gennem mit pædagogikum og min undervisning blev jeg ekstra interesseret i metaspørgsmålene omkring undervisningen: hvad er overhovedet god undervisning - og hvorfor?

Som kulminationen hidtil er jeg derfor nu på KP, hvor jeg dagligt får lov til at fordybe mig i spørgsmålet "Hvad er god matematikundervisning - og hvorfor?" sammen med studerende og kollegaer.

Education/Academic qualification

Logic and philosophy, Ph.D., Model-theoretic account of logical consequence - themes from Etchemendy, Victoria University of Wellington

Award Date: 20 Oct 2015

Logic and philosophy, MSc, University of Amsterdam

Award Date: 31 Aug 2011

Philosophy and Mathematics, B.A., Aarhus University

Award Date: 23 Jul 2008

Positions

KP, adjunkt i matematik og matematikdidaktik

Apr 2020 → …

Greve Gymnasium, underviser i matematik

Aug 2018Mar 2020

GUX Nuuk, underviser i filosofi og matematik

Aug 2016Jul 2018

Fingerprint

Dive into the research topics where Kasper Højbjerg Christensen is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles