Research output per year
Research output per year
Associate lecturer, PhD
Research activity per year
Katrine underviser i dansk på læreruddannelsen (indskolingen) og interesserer sig særligt for grammatikdidaktik, dansk som andetsprog, sprogtilegnelse og læsning.
Katrine har været tilknyttet det tværfaglige forskningsprojekt Broken Grammar and Beyond på Københavns Universitet, hvor hun i sin ph.d.-afhandling undersøgte produktion og perception af grammatikafvigelser eller ”sprogfejl”. Hvilke typer afvigelser producerer skribenter med hhv. dansk som førstesprog og dansk som andetsprog? Og hvordan påvirker forskellige typer afvigelser læseres processering? Katrine har bl.a. lavet kvantitative korpusstudier af modultest fra en sprogskole og forskellige perceptionsforsøg, bl.a. vha. eyetracking.
PhD, My Mistake! Production and Perception of Grammar Anomalies, University of Copenhagen
Award Date: 24 Jan 2024
cand.mag. i lingvistik og dansk som andetsprog, University of Copenhagen
2009 → 2015
Videnskabelig assistent, University of Copenhagen
Oct 2022 → Dec 2022
Ph.d.-stipendiat, University of Copenhagen
May 2018 → Oct 2022
Underviser i dansk som andetsprog, Københavns Sprogcenter
Oct 2015 → Apr 2018
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Book/Report/PhD thesis › PhD thesis › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Poster › Research › peer-review
Brink, E. T. (Principle researcher), Søby, K. F. (Co-researcher), Jørgensen, K. A. H. (Co-researcher), Hyttel-Sørensen, L. (Co-researcher), Graae, M. (Co-researcher) & Find, C. H. (Co-researcher)
01/08/23 → 31/07/26
Project: Development project/ Innovation