No photo of Kirsten Rosholm
20132024

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Competences

Linguistic competences:
Language: English
Level: Experienced

Organisational unit competences:
Networking: Some experience

Research and development areas

Jeg er forskningsmæssigt primært optaget af, hvordan lærerstuderende og nyuddannede lærere udvikler sig professionelt. I den forbindelse har jeg arbejdet med praktikvejledning og videosupervision.

I øjeblikket arbejder jeg i forskningsprogrammet "Vejledning og mentorskab i pædagogiske og sociale kontekster," hvor vi siden 2016 har haft fokus på nyuddannede læreres mulighed for at finde fodfæste i professionen. Jeg har primært bidraget med kvalitativ forskning i form af fokusgruppeinterviews samt følgeforskning.

Pt er jeg primært tilknyttet projektet 'Praktikskolen som uddannelsessted', hvor vi undersøger, hvordan skoleledere og uddannelsesansvarlige koordinatorer forstår deres rolle som uddannelsessted for lærerstuderende.

Education/Academic qualification

Psychology, Lektor, University of Copenhagen

1 Sept 199720 Jun 2002

Award Date: 20 Jun 2002

Positions

Læreruddannelsen Zahle, University College Capital

1 Sept 200231 Jul 2011

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Fingerprint

Dive into the research topics where Kirsten Rosholm is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles