Laura Maria Rønne Basse

Laura Maria Rønne Basse

Cand.mag. i audiologopædi, Fagansvarlig for PD i logopædi på KP

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Presentation

Jeg er adjunkt i afdelingen Pædagogik og Skole på videreudannelsen på Københavns Professionshøjskole. Her er jeg fagansvarlig på den pædagogiske diplomuddannelse i logopædi.

Competences

Jeg har kompetencer indenfor uddannelse og anden kompetenceudvikling af professionelle praktikere indenfor børns sprogudvikling og sproglige vanskeligheder. Herunder er jeg særligt optaget af, hvordan der kan skabes en praksis med plads til inkluderende indsatser for børn med sproglige vanskeligheder. 

Teaching

Jeg underviser på modulerne 'Sproglige vanskeligheder' og 'Talevanskeligheder'. Her er jeg er optaget af at eksperimentere med forskellige former for formidling og undervisning, som skal kunne omsættes til praksis og opleves som meningsfulde. I undervisningen har jeg særligt fokus på emner som tidlig indsats for børn med sproglige vanskeligheder, sproglige vanskeligheder hos flersprogede børn, fonologiske vanskeligheder, leksikalske vanskeligheder og logopædens rolle som konsulent i relation til tværfaglige samarbejdspartnere og forældre. Derudover underviser jeg på modulerne i tilknytning til PD-uddannelsen i Børns sprog'.

Research and development areas

Jeg er tilknyttet til projektet "Playful learning", som ambassadør for videreuddannelsen på KP. Projektet har fokus på hvordan legende læring kan udfoldes i undervisningen og i hverdagen for de professionelle praktikere.  

Education/Academic qualification

Hanen, Sprog i Samspil, Certificeret underviser af pædagogisk personale

Award Date: 1 Nov 2017

Konsultative praksisformer, Inpraxis

Award Date: 1 Aug 2012

Audiologopædi, University of Copenhagen

Award Date: 30 Sept 2011

Positions

Sprogkonsulent, Furesø Kommune

1 Apr 201930 Sept 2021

Logopæd, Ballerup Kommune

1 Nov 201430 Mar 2019

Logopæd, Københavns Kommune

1 Dec 201131 Oct 2014

Keywords

  • language assessment
  • skill development
  • children
  • language acquisition
  • inclusion
  • didactics