Lisbeth Pedersen

Lisbeth Pedersen

Lektor, godkendt april 2004 i Kommunikation, Organisation og Ledelse

1989 …2018

Research activity per year

Personal profile

Research and development areas

Lisbeth Pedersen er optaget af kvalitetsudvikling af velfærdsydelser, herunder udvikling af organisationer og ledelse. En særlig optagethed er tværprofessionelt samarbejde på tværs af de professioner, der arbejder på børne- og ungeområdet med fokus på, hvad det er for kompetencer, der er behov for i tværprofessionelt samarbejde, og hvordan man udvikler samarbejdet.

Presentation

Lisbeth Pedersen er optaget af kvalitetsudvikling af velfærdsydelser, herunder udvikling af organisationer og ledelse. En særlig optagethed er tværprofessionelt samarbejde på tværs af de professioner, der arbejder på børne- og ungeområdet med fokus på, hvad det er for kompetencer, der er behov for i tværprofessionelt samarbejde, og hvordan man udvikler samarbejdet.


Work areas

  • Projektmedarbejder og projektleder i længerevarende udviklingsprojekter med kommuner på børne- og ungeområdet dels i relation til dagtilbuds-, skole- og ungeområdet, dels i relation til tværprofessionelt samarbejde og dels i relation til ledelses-, kapacitets- og organisationsudvikling
  • Undervisning på Den pædagogiske diplomuddannelse incl. afgangsprojekter
  • Interne udviklingsprojekter på tværs af grunduddannelser, videreuddannelse og forskningsafdelinger i University College Lillebælt
  • Længerevarende udviklingsprojekter i samarbejde med ministerier
  • Udviklingsprocesser med pædagogiske seminarer, temadage, observation af praksis og ledelsessparring i relation til enkelte institutioner, skoler og kommuner
  • Konsulentopgaver på børne- og ungeområdet både i dagtilbud, skoler, ungeområdet og kommuner
  • Afvikling af konferencer og temadage 

Competences

Linguistic competences:
Language: English
Level: Negotiation level
Language: German
Level: Experienced
Language: Norwegian
Level: Experienced
Language: Swedish
Level: Experienced

Organisational unit competences:
Project management: Professional
Networking: Professional
Fundraising: Professional
Administration: Professional
Management: Professional

Education/Academic qualification

Aarhus University

1 Sept 198516 Apr 1991

Award Date: 16 Apr 1991

Læring i praksis - hvordan pædagoger på døgninstitution lærer at samarbejde med børn og forældre, University of Southern Denmark

1 Sept 20031 Oct 2009