Photo of Lise Hostrup Sønnichsen

Lise Hostrup Sønnichsen

Cand.Pæd.

20052019

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Outputs

2019

Alle børn har ret til at lege

Sønnichsen, L. H., 2019, Legens magi: om det professionelle arbejde med at forstå, inspirere, understøtte og rammesætte 1-6-årige børns leg. Sønnichsen, L. H. & Jørgensen, H. H. (eds.). Kbh., p. 93-108 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Bevægelsesfortælling som legestøtte

Sønnichsen, L. H., 2019, Legens magi: om det professionelle arbejde med at forstå, inspirere, understøtte og rammesætte 1-6-årige børns leg. Sønnichsen, L. H. & Jørgensen, H. H. (eds.). Kbh.: Akademisk Forlag, p. 145-161 17 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Den sundhedsfremmende betydning af et tilbud om ”vandgymnastik” for sårbare gravide og babysvømning for sårbare mødre

Sønnichsen, L. H., 2019, In : Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 1, p. 18-29 12 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Ergoterapi til børn med nedsat funktionsevne

Sønnichsen, L. H. & Stokholm, G., 14 Aug 2019, Basisbog i ergoterapi: aktivitet og deltagelse i hverdagslivet. Brandt, Å., Peoples, H. & Pedersen, U. (eds.). 4. ed. Kbh.: Munksgaard, p. 249-267 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Hoppeline og Bissebøvsen: bevægelsesfortællinger til børn 3-6 år

Sønnichsen, L. H. & Flansmose, J., Apr 2019, 26 p. UC SYD

Research output: Other contributionOther

Legens magi - legen som mål i sig selv

Jørgensen, H. H. & Sønnichsen, L. H., 2019, Legens magi: om det professionelle arbejde med at forstå, inspirere, understøtte og rammesætte 1-6-årige børns leg. Sønnichsen, L. H. & Jørgensen, H. H. (eds.). Kbh.: Akademisk Forlag, p. 17-29 13 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Leg på hospitalet

Sønnichsen, L. H., 2019, Legens magi: om det professionelle arbejde med at forstå, inspirere, understøtte og rammesætte 1-6-årige børns leg. Sønnichsen, L. H. & Jørgensen, H. H. (eds.). Kbh.: Akademisk Forlag, p. 261-274 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Pædagogstuderendes muligheder for at opbygge kompetence omkring børns bevægelseslæring i uderummet: hæmmende og fremmende faktorer i dagtilbud

Sønnichsen, L. H., von Seelen, J. & Lüders, B., 19 Jun 2019, In : Barn. 37, 2, p. 39-52 14 p.

Research output: Contribution to journalReview articleResearchpeer-review

Open Access
2018

Fysisk aktiverende fortællinger i dagtilbud

Sønnichsen, L. H., 2018, p. 1.

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractResearch

2017

Børns forskellige roller i skolen og det at være og kunne

Sønnichsen, L. H., Oct 2017, En skole i bevægelse: læring, trivsle og sundhed. Schulz, A. & von Seelen, J. (eds.). Kbh.: Akademisk Forlag, p. 81-96 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Det pædagogiske arbejde med børns bevægelse i daginstitutionens uderum: om opmærksomhedspunkter i dialogen om udviklingen af en aktiv nærværende pædagogik

Sønnichsen, L. H., May 2017, In : Barn. 2017, 1, p. 41-54 14 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2016

Bevægelsesglæde i småbørnsgrupper

Sønnichsen, L. H., Rasmussen, M. K. & Etzerodt, T., Mar 2016, In : Vera. 74, p. 48-53 6 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Motiverende mobilteknologi i skole-hjemsamarbejde: - betydning og implementering

Sønnichsen, L. H., 2016, In : Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift. 53, 3, p. 3-13 11 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2015

Børn og unges kropslige læring, udvikling og deltagelse i bevægelsesaktiviteter

Sønnichsen, L. H., 2015, Skole- og fritidspædagogik: fagbog til specialiseringen. Sørensen, M. (ed.). København: Akademisk Forlag, 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

2013

Aktivitet og deltagelse i forskellige livsaldre

Sønnichsen, L. H., 2013, Basisbog i Ergoterapi: - aktivitet og deltagelse i hverdagslivet. Borg, T. (ed.). 3. ed. Kbh.: Munksgaard

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Sundhedsfremme og leg

Sønnichsen, L. H. & Gjesing, G., 2013, Leg gør os til mennesker: en antologi om legens betydning. Fredericia: 55 Nord, 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

2012

Mig og mine vaner: for meget er for meget og for lidt er for lidt

Sønnichsen, L. H., 1 Jul 2012, Haderslev: Aktiv Rundt i Danmark.

Research output: Book/Report/clinical guidelinesCompendiumEducation

2011

Mig og mine vaner

Sønnichsen, L. H., 1 Jul 2011, 2 ed. Haderslev: Aktiv Rundt i Danmark.

Research output: Book/Report/clinical guidelinesCompendiumEducation

2010

Børn i balance

Sønnichsen, L. H., 2010, Haderslev: Move it, Kids. 12 p.

Research output: Book/Report/clinical guidelinesCompendiumEducation

Mig og mine vaner

Sønnichsen, L. H., 1 Jul 2010, 1 ed. Haderslev: Aktiv Rundt i Danmark.

Research output: Book/Report/clinical guidelinesCompendiumEducation

Naturlig og kulturlig bevægelsesudvikling

Hostrup, L., 2010, Ergoterapi og børn: udvikling, aktivitet og deltagelse. Vej Andersen, I., Quist Lauritzen, G. & Stokholm, G. (eds.). 2 ed. København: Munksgaard, 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

2007

School AMPS forbedrer bedømmelse af børns udførelse af skoleaktiviteter

Hostrup, L., 2007, In : Ergoterapeuten. 2, p. 16-19

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

2005

Vandaktivitet - mulighedernes ocean: leg og læring gennem specialpædgogik i vand

Hostrup, L. & Gjesing, G., 2005, Vejle: Kroghs Forlag. 175 p.

Research output: Book/Report/clinical guidelinesBookResearchpeer-review