Marianne Tolstrup

Cand.pæd.pæd. , KA anvendt psykologi, master of positive psycolegy

20012024

Research activity per year

Personal profile

Presentation

Jeg er uddannet lærer, og har arbejdet som sådan i de første 12 år af min karriere. Jeg har arbejdet som konsulent med skoleudvikling siden 1993, og har undervist på læreruddannelsen i de pædagogiske fag i 11 år. Arbejder nu fuldtids med efter- og videreuddannelse. Jeg er koordinator for arbejdet med realkompetencevurdering på akademi- og diplom niveau i UCL, og har været konsulet i NVR (Nationalt center for realkompetence) siden centrets opstart i 2007. Har undervist på diplomuddannelsen i uddannelse, erhvervs og karrierevejledning siden 2004. Arbejder meget med vejledningsområdet, hvilket omfatter både uddannelse- og erhvervsvejledning, og intern vejledning i organisationer. Jeg har videreuddannelse indenfor både pædagogik og psykologi.

 

Competences

Linguistic competences:
Language: English
Level: Experienced

Organisational unit competences:
Project management: Several years of experience
Networking: Several years of experience
Fundraising: Some experience
Administration: Several years of experience

Work areas

Primære arbejdsområder:
Didaktik, skoleudvikling, realkompetencer, positiv psykologi, uddannelsesparathed

Øvrige arbejdsområder:
vejledning, klasserumsledelse, ungdomspædagogik.

Education/Academic qualification

Lærer, Skårup Statsseminarium

Award Date: 1 Aug 1985

Master i positiv psykologi, Aarhus University

… → Jun 2013

BA i teoretisk psykologi, Aalborg University

… → Jan 2007

Cand.Pæd.Pæd., The Danish University of Education

… → May 2001

Exam.pæd., Danmarks Lærerhøjskole

… → Jan 1998

KA-tilvang i Anvendt Psykologi, Aalborg University

Positions

Censor, Aarhus University

Aug 20132017

Lektor, UCL University College

Aug 2009 → …

Lektor, Skårup Statsseminarium

Aug 1998Jul 2009

Pædagogsik konsulent, Amtscentralen, Svendborg

Aug 1993Jul 1998

Lærer, Sct. Michaelsskole, Oure

Jan 1985Jul 1998

Aarhus Univeristy Hospital

Keywords

  • recognition
  • validation of prior learning (VPL)