Marianne Tolstrup

Cand.pæd.pæd. , KA anvendt psykologi, master of positive psycolegy

20012022

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Presentation

Jeg er uddannet lærer, og har arbejdet som sådan i de første 12 år af min karriere. Jeg har arbejdet som konsulent med skoleudvikling siden 1993, og har undervist på læreruddannelsen i de pædagogiske fag i 11 år. Arbejder nu fuldtids med efter- og videreuddannelse. Jeg er koordinator for arbejdet med realkompetencevurdering på akademi- og diplom niveau i UCL, og har været konsulet i NVR (Nationalt center for realkompetence) siden centrets opstart i 2007. Har undervist på diplomuddannelsen i uddannelse, erhvervs og karrierevejledning siden 2004. Arbejder meget med vejledningsområdet, hvilket omfatter både uddannelse- og erhvervsvejledning, og intern vejledning i organisationer. Jeg har videreuddannelse indenfor både pædagogik og psykologi.

 

Competences

Linguistic competences:
Language: English
Level: Experienced

Organisational unit competences:
Project management: Several years of experience
Networking: Several years of experience
Fundraising: Some experience
Administration: Several years of experience

Work areas

Primære arbejdsområder:
Didaktik, skoleudvikling, realkompetencer, positiv psykologi, uddannelsesparathed

Øvrige arbejdsområder:
vejledning, klasserumsledelse, ungdomspædagogik.

Education/Academic qualification

Lærer, Skårup Statsseminarium

Award Date: 1 Aug 1985

Master i positiv psykologi, Aarhus University

… → Jun 2013

BA i teoretisk psykologi, Aalborg University

… → Jan 2007

Cand.Pæd.Pæd., The Danish University of Education

… → May 2001

Exam.pæd., Danmarks Lærerhøjskole

… → Jan 1998

KA-tilvang i Anvendt Psykologi, Aalborg University

Positions

Censor, Aarhus University

Aug 20132017

Lektor, UCL University College

Aug 2009 → …

Lektor, Skårup Statsseminarium

Aug 1998Jul 2009

Pædagogsik konsulent, Amtscentralen, Svendborg

Aug 1993Jul 1998

Lærer, Sct. Michaelsskole, Oure

Jan 1985Jul 1998

Aarhus Univeristy Hospital

Keywords

  • recognition
  • validation of prior learning (VPL)