Research output per year
Research output per year
Lektor
Research activity per year
Børnesvende brev; Børn påvirkes i forhold til uddannelsesvalg fra tidlig alder. Pædagoger har en nøglerolle i forhold til at påvirke børn. På trods af dette er der ikke tradition for at arbejde med erhvervsforberedende tematikker på pædagoguddannelsen eller i pædagogisk praksis. I projektet ”Børnesvendebrev” udvikles et undervisningsformat, der kan anvendes af pædagoger i SFO, og som kan integreres på pædagoguddannelsen. Ideen er at udvikle workshops, der gøres tilgængelige på hjemmesiden Børnesvendebrev.dk, hvor børn kan arbejde med øvelser inden for håndværk og modtage et børnesvendebrev. Målet er at fremme børns positive erfaringer med erhvervsfagligheder og dermed øge søgningen til erhvervsuddannelserne. Projektet tager afsæt i et partnerskab mellem Kalundborgegnens erhvervsråd, Nordvestsjællands Erhvervs- og Gymnasieuddannelser samt Professionshøjskolen Absalon etableret omkring ”Skills Butik Høng”
(www.kalundborgerhverv.dk).
Projektet er forankret i forskningsmiljøet "Bevægelse, kreativitet og æstetik i pædagogisk arbejde" i Center for Pædagogik, Absalon. Fra centeret deltager projektleder, Louise Hvidtved Byskov samt projektdeltagerne Martin Korsager, Naia Weinman Hawes, Klaus Henriksen samt forskningsansvarlig og ideudvikler Mikkel Snorre Wilms Boysen. Derudover en række deltagere fra andre organisationer, som fremgår af projektdeltager kredsen noteret i nedenstående.
Deltaget og bidraget til udvikling af videnproducerende folkeskoler i Randers Kommune
Min akademiske baggrund har udstyret mig med fundamentale kompetencer inden for læring, undervisning, uddannelsesprocesser, vejledning, formidling og evaluering. Jeg brænder for at gøre en forskel, mennesket i sig selv og i sammenhænge, og for at personligt at tilegne mig viden og udvikle mig. Det er derfor særligt meningsfuldt for mig at være i sammenhænge hvori der arbejdes for sammenhænge med henblik på undervisning, vejledning og udvikling. Som underviser kan jeg biddrage med solid erfaring fra det pædagogiske felt, akademisk viden og tilføre gåpåmod og drive i forhold til udfordringer og opgaver. Jeg er kommunikativt stærk, god til at lytte og forstår andres behov og synspunkter, og fungerer godt i samarbejde med forskellige mennesker og faggrupper i organisationen.
Undervisning på grunduddannelse:
Modul Professionsviden og Forskning
Modul Relationskompetence med udgangspunkt i viden om menneskers udvikling
Modul Didaktik og Dannelse
Modul Samarbejde og udvikling og 3. praktik
Modul: Pædagogen som myndighedsperson
Forelæsning Playful Learning
Modul Udvikling og læringsrum og 2. praktik
Modul Pædagogiske miljøer og aktiviteter
Modul Pædagogens praksis – 1 praktik periode
Playful Learning: Udvikle, tilrettelægge og gennemførsel af undervisning på GU gennem prøvehandlinger og udvikling af didaktiske design.
Efter- videre uddannelse (EVU)
EVU, PD Kollegial Vejledning
Undersøgelse af pædagogisk praksis
EVU, Klinisk sygepleje, Modul Sundhedspædagogik. Undervisning af sygeplejersker
Forskning og Udvikling (FoU)
Modul Didaktik og dannelse, 7 semester. Projekt Butik Skills, aktionsforskningsprojekt. Udvikling af workshop således at de studerende kan udvikle forløb til SFO-børn med afsæt i forskellige erhvervsfaglige områder. Udvikle, planlægge, gennemførsel af undervisning.
International aktivitet:
Deltagelse i Webinar – How to manage anxiety in the classroom (Anna Freud National Centre for Children and Families)
Engelsksprogede Oplæg LU, The Pupil’s Learning and Development (Internationale lærerstuderende).
Øvrige arbejdsopgaver:
Udpeget Moderator: Facilitering af moderationssamtaler med studiegrupper i samarbejdsvanskeligheder.
Udpeget Mentor for Absalons studiegruppekorps som led i at understøtte og supervisere andre undervisere i korpset der ikke har samme erfaring i at undervise i professionel samarbejdspraksis
Udpeget SPS vejleder
Eftervidere uddannelse og kurser:
2019: Proceskonsulent Uddannelse
AGORA.
2016: University College Sjælland (Roskilde)
Diplom, Pædagogisk Viden & Forskning.
2015: University College Sjælland (Næstved)
Diplom, Kommunikation & Relations kompetence.
2012: University College Slagelse
Diplom, AVG – Voksen Underviser.
2011: Professions Højskolen UCC
Diplom, Ledelse, Kommunikation og Organisation.
2009: Næstved Kommune
Kursus – MED Uddannelsen.
2008: Næstved Kommune:
Deltaget og bestået Ledertalent uddannelse
2007: Næstved Kommune
Kursus – AKT (Adfærd, Kontakt og Trivsel).
2005: Næstved Kommune
Kursus – BUPL TR Basisuddannelse.
2004: Køge Kommune
Kursus – Pædagogik, Formidling og Læring.
1995: Køge Kommune
Kursus – Sikkerhedsrepræsentant § 9.
Master of Arts (Education) in General Education candidatus pædagogiae, Cand. Pæd.
Award Date: 15 Jun 2018
2018-2019: Konsulent, Professionshøjskolen Absalon,
2015-2018: Underviser; Næstved Kommune
2015-2016: Pædagog, Ældreområdet, Næstved Kommune
2015-2016: Underviser; Næstved Kommune
2013- : Teambuildingsinstruktør, Næstved
2008-2015: Pædagog, Næstved Kommune
2006-2008: Souschef i SFO, Næstved Kommune
2004-2006: Pædagog; Heldagsskole, Køge Kommune
2000-2004: Pædagog; Næstved Kommune
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Boysen, M. S. W. (Co-researcher), Byskov, L. H. (Principle researcher), Hawes, N. W. (Co-researcher), Rønnow, M. K. (Co-researcher), Henriksen, K. (Co-researcher), Augustsen, M. H. (Co-researcher), Hald, A. M. D. (Co-researcher), Bachous, G. (Co-researcher) & Thilemann, M. (Co-researcher)
01/08/22 → 01/12/24
Project: Research