Mia Lund Kongsbak
20102024

Research activity per year

Personal profile

Presentation

Præsentation

Jeg er ansat som adjunkt og udviklingskonsulent ved Københavns professionshøjsskoles Videreuddannelse, ved afdelingen Pædagogik og Skole og Opvækst, trivsel og læring. 

Områder jeg særligt arbejder med:

  • Inklusion og eksklusion
  • Deltagelsesmuligheder og inkluderende læringsfællesskaber i både skoler og dagtilbud
  • Specialpædagogik
  • Fællesskabende pædagogik
  • Tidligt indsats, tilknytningsteori og følelsesmæssig udvikling
  • Socialpsykiatri
  • Diagnoseforståelser

 

Kompetencegivende uddannelse

  • 2-årig uddannelse i psykologiske psykiatriske persketiver v./ Metalog ved psykiater Søren Hertz og psykolog Jørn Nielsen. Fra sep. 2019 - juli 2021. 
  • ICDP (International Child Devellopment Program) certificeret. Efteråret 2018. 
  • 1-årig systemisk og narrativ konsulent uddannelse v. Inpraxis. 2018. 
  • 1-årig uddannelse i neuroaffektiv udviklingspsykologi v. psykolog Susan Hart.  2015. 
  • Pædagogisk diplomuddannelse. Modul i kollegial vejledning. 2014.

Kurser: 

  • 1 dags kursus i Vejledning, uddannelse, læring og identitet. Narrativ rådgivning og vedjledning. V. Professor John Winslade. Dispuk.  2013. 
  • A-guide. Kursus for inklusionspædagoger og AKT vejledere tilknyttet ressourcecentrene ved Københavns kommune. 41 timer. 2013. 

 

Education/Academic qualification

Cand.pæd.pæd.psyk. , The Danish University of Education

1 Aug 20081 Oct 2010

Award Date: 1 Oct 2010

Pædagog, Professionsbachelor, Gentofte Socialpædagogiske Seminarium

1 Aug 20021 Jan 2006

Award Date: 1 Jan 2006

Positions

Ekstern vejleder pæd.uddannelsen, Københavns Professionshøjskole

1 Aug 20201 Nov 2021

Specialundervisningskonsulent, Pædagogisk Psykologisk Rådgivning i Tårnby Kommune

1 May 20141 Nov 2021

Inklusionspædagog, Oehlenschlægersgades Skole

1 Aug 201231 Jul 2012

Pædagog, ungdomspsykiatrisk afdeling, Glostrup Hospital

1 Jan 200631 Jul 2010

Keywords

  • recognition
  • exclusion
  • children
  • inclusion
  • autism
  • social exclusion
  • relations
  • socially endangered youth
  • developmental psychology
  • parents
  • community
  • classroom management
  • educational science
  • growing up
  • skill development
  • socially endangered children
  • special needs education
  • bullying
  • counseling
  • cooperation with parents
  • ADHD
  • identity-making
  • differentiated instruction
  • social inclusion
  • social work
  • public school
  • child psychology

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or