Niels-Peder Osmundsen Hjøllund
20152022

Research activity per year

Personal profile

Research and development areas

Mine interesser både i forskning og udvikling cirkulerer om medier og den digitale kulturs rolle indenfor pædagogik og uddannelse. På hvilken måde kan og skal vi inddrage medier i pædagogisk praksis? Hvad betyder de digitale vilkår helt grundlæggende for børn og unge i det 21. århundrede? 

Jeg er medlem af forksningsnetværk i både Danmark og i Norden. i dansk regi er jeg medlem af Dansk Selskab for Teoretisk Psykoanalyse(DSfTP), hvor den psykoanalytiske teori og dennes mulige anvendelse indenfor kultur og dsamfundsanalyse diskuteres. I nordisk regi sidder jeg som en del af ledelsen i Barnekulturforskning i Norden(BIN), som er et tværfagligt forskningsnetværk, der beskæftiger sig med børneperspektivet på emner som spænder fra leg, institutionsliv og marginalisering til policy, rettigheder og køn. 

Education/Academic qualification

PhD, Begærets subjekt og informationskompetence - en re-installering af subjektet, University of Copenhagen

20132017

Award Date: 17 Feb 2017

Cand. mag., Facebooks Fantasme - identitetsudfordringer i forbindelse med virtuelle rum, University of Copenhagen

20092011

Award Date: 1 Oct 2011

Positions

Ph.d. - stipendiat, University of Copenhagen

Feb 2013May 2016

Keywords

  • child culture
  • Agency and childhood
  • subjectivity
  • Digital literacy
  • public school
  • pedagogy
  • digital literacy
  • 21st century skills
  • media and media theory
  • mediatization
  • media literacy

Fingerprint

Dive into the research topics where Niels-Peder Osmundsen Hjøllund is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles