Personal profile

Presentation

Stine er fagansvarlig for undervisningsfaget Pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik og er faglig leder af forskningssatsningen Elever i udsathed under programmet Diversitet og deltagelse på Københavns Professionshøjskole, Læreruddannelsen. Stine har indgående kendskab til forskning i mobning i skolen og har, som den eneste i Danmark, forsket i interventioner mod mobning. Hendes forskning har bl.a. dannet grundlag for Red Barnet, Mary Fonden og Børns Vilkårs samlede skoleindsats, der går under navnet Skolestyrken. Stine er både optaget af hvordan skolens professionelle kan opdage og undersøge mobning og hvordan man mest hensigtsmæssigt kan forebygge og håndtere mobning i skolen. Det primære mål, der knytter sig til både undervisningsfaget og forskningsprogrammet, er, at skabe tryg og værdig deltagelse for alle børn i skolen. 

Stine Kaplan Jørgensen har en Ph.d. fra DPU, Århus Universitet fra 2016, med fokus på mobning og interventioner. Tidligere er hun uddannet cand. mag i psykologi og kultur- og sprogmødestudier fra Roskilde Universitet 2008. Kandidatuddannelsen er suppleret med fagene sprogpsykologi (KUA) og konfliktmægling (Jura). 

Tidligere undervisnings- og forskningserfaring er fra Læreruddannelsen Metropol (med ansættelse fra 2009), RUC, Kultur- og sprogmødestudier som ekstern lektor (2009 – 2011) og fra DPU, AU med ansættelse som Ph.d. studerende på instituttet Pædagogik og Uddannelse (2012 – 2016). Stine har været lektor på Læreruddannelsen siden 2017 og fortsat, med primær tilknytning til Læreruddannelsen på Nyelandsvej.

Competences

Linguistic competences:
Language: English
Level: Experienced
Language: Spanish
Level: Negotiation level

Education/Academic qualification

Ph.d., The Danish University of Education

Award Date: 15 Oct 2016

Cand.mag., Roskilde University

Award Date: 30 Jun 2008

Positions

Lektor, Læreruddannelsen, KP

1 Nov 2016 → …

Ph.d. stipendiat, The Danish University of Education

20122016

Ekstern lektor, Roskilde University

20092011

Lærervikar, Ålholm skole

20082009

Keywords

  • identity
  • managing conflict
  • bullying