Thomas Iskov

Thomas Iskov

Docent, ph.d., i Program for uddannelseskvalitet ved Forskningscenter for uddannelseskvalitet, professionspolicy og praksis

20102023

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Presentation

Som forsker i VIAs Forskningscenter for uddannelseskvalitet, professionspolicy og praksis er min forskning bl.a. orienteret mod spørgsmål om, hvad der er god uddannelse, og hvordan vi kan forstå kvalitet i feltet mellem policy og praksis.

Ud fra et almen pædagogisk og didaktisk perspektiv er jeg optaget af de studerendes udvikling undervejs i studiet og deres dannelses- og læreprocesser set i forhold til uddannelse og undervisning. Jeg arbejder desuden med professionsdidaktik, teori og praksis, uddannelsesudvikling og adjunktkvalificering i denne sammenhæng.

Med en baggrund i læreruddannelsen forsker jeg også specifikt i læreruddannelsesdidaktik og har særlig interesse for forbindelser mellem læreruddannelse og skole samt undervisning og dannelse i pædagogisk og didaktisk praksis.

Research and development areas

Videregående uddannelse

Uddannelseskvalitet

Grundskole og professionsuddannelse

Pædagogik og didaktik

Professionsdidaktik

Professionsteori

Styring og omsætning af policy

Hermeneutik og fænomenologi

Kvalitativ metode

Work areas

Primære Arbejdsområder
Forskning, udviklingsarbejde.

Øvrige Arbejdsområder
Undervisning.

Education/Academic qualification

Ph.d. i almen didaktik, Ph.d., Didactic intentionality, The Danish University of Education

Award Date: 2 Jun 2017

Pædagogik, cand.pæd.pæd., The Danish University of Education

Award Date: 1 Jul 2006

Folkeskolelærer, jelling statsseminarium

Award Date: 1 Jun 2000

Positions

Docent, Ph.d. Forskningscenter for uddannelseskvalitet, professionspolicy og praksis, VIA University College

1 Dec 2019 → …

Ph.d.-studerende, Aarhus University

1 Jan 201431 Dec 2016

Lektor i pædagogik og didaktik, VIA University College

1 Aug 20081 Dec 2019

Keywords

  • general education
  • education
  • educational science
  • hermeneutics
  • research
  • learning
  • teacher education
  • professional didactics
  • qualitative method
  • philosophy of science
  • analysis
  • professional bachelor programmes
  • method
  • action research
  • didactics
  • social work practice

Fingerprint

Dive into the research topics where Thomas Iskov is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles