No photo of Thomas Stuart Lindsay
20142022

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Presentation

Thomas har erfaring inden for områderne didaktik og pædagogik, særligt i relation til læreres og pædagogers videreuddannelse og læreruddannelsen. Han har arbejdet med undervisning inden for pædagogik, psykologi og didaktik på læreruddannelsen og arbejdet inden for samme emner i forbindelse med udviklingsarbejde og videreuddannelse i bl.a. folkeskolen og på efterskoler og ungdomsskoler.

I forbindelse med udviklingsarbejde og efter- og videreuddannelses projekter i folkeskolen, har Thomas arbejdet med klasseledelse, intensiv læring, målstyret didaktik, progressionsvurdering, feedbackstrategier og evaluering. Derudover har Thomas faciliteret aktionslæringsforløb og udviklet professionelle læringsfællesskaber for teams af pædagoger og lærere i folkeskolen.

 

Competences

Other learning:
Description: Qualitative research methods
Finishing date: 30/10/2015
Course duration in hours: 23.0

Linguistic competences:
Language: English
Level: Experienced

Education/Academic qualification

Master of Arts, University of Southern Denmark

Award Date: 1 Sept 2011

Positions

Adjunktvikar, UCL University College

Mar 2014Jun 2014

Keywords

  • classroom management
  • didactics
  • action learning
  • differentiated instruction
  • Unge Paedagoger (Journal)

    Thomas Stuart Lindsay (Member in group of editors), Jonatan Kolding Karnøe (Member in group of editors), Ida Andersen (Member in group of editors) & Hasse Herold Møller (Member in group of editors)

    2019

    Activity: Publication peer-review and editorial work typesReviewer/editor of journal