Tina Visgaard Duedahl
  • Niels Bohrs Alle 1, Kontor C.241

    5230 Odense

20202022

Research activity per year

Personal profile

Research and development areas

Ph.d.-projektets titel:
Materialitetsensitiv læreruddannelsesdidaktik – når læreruddannere eksplicit rammesætter legende tilgange til læring i interaktion med materialiteterne i UCL’s Playlabs

Beskrivelse af projektet:
Ph.d.-projektet bidrager til udviklingen af professionsdidaktik ved at frembringe viden om, hvordan læreruddannere kan rammesætte legende tilgange til læring i interaktion med materialiteterne i UCL’s PlayLabs, og hvordan læreruddannere igennem eksplicitering af deres didaktiske valg kan udvikle en eksemplarisk læreruddannelsesdidaktik.

Studiets hypotese er, at en ændret praksisarkitektur (Kemmis et al, 2014) kan understøtte nye måder at tale, handle og indgå relationer på i rammesætningen af legende tilgange til læring, og at læreruddannere gennem explicit modelling (Lunenberg et al, 2007) kan udvikle en andenordensdidaktisk praksis, hvor de, som led i argumentative dialoger, udvikler og giver studerende adgang til et didaktisk sprog om rammesætning af legende tilgange til læring i et materialitetsensitivt perspektiv.

Projektet er tilknyttet Institut for Kommunikation og Psykologi v. Aalborg Universitet samt Center for Anvendt Forskning i Pædagogik og Samfund v. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.

Education/Academic qualification

Cand. pæd. pæd, The Danish University of Education

20072010

Award Date: 6 Aug 2010

Folkeskolelærer, CVU Storkøbenhavn

20032007

Positions

Ekstern Lektor, University of Southern Denmark

2019 → …

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or