If you made any changes in Pure these will be visible here soon.
Filter
Contribution to book/anthology

Search results

  • 2021

    Measuring Danish Preschool Quality

    Næsby, T., 2 Sep 2021, Quality Improvement in Early Childhood Education: International Perspectives on Enhancing Learning Outcomes. Garvis, S. & Taguchi, H. L. (eds.). Palgrave Macmillan, p. 45-68 23 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • 2020

    Dannelse

    Næsby, T., Sep 2020, Det, vi er sammen om: Det fælles pædagogiske grundlag i praksis. Klange, E. (ed.). Frederikshavn: Dafolo, p. 129-142 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Datainformeret praksisudvikling og udvikling af evalueringskultur

    Næsby, T., 2020, Den styrkede pædagogiske læreplan: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Næsby, T. & Holst Mortensen, T. (eds.). 2 ed. Dafolo, p. 177-196 20 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2018

    Datainformeret praksisudvikling og udvikling af evalueringskultur

    Næsby, T., Aug 2018, Den styrkede pædagogiske læreplan: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Mortensen, T. H. & Næsby, T. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 173 - 192 20 p. (Den professionelle pædagog).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2015

    Barndom og pædagogisk kvalitet

    Næsby, T., 5 Nov 2015, Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Kornerup, I. & Næsby, T. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 36 - 48 12 p. (Den professionelle pædagog).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Forskningsinformeret pædagogisk praksis og uddannelse

    Næsby, T., Jun 2015, Evidens i pædagogens praksis: en introduktion. Frederikshavn: Dafolo, p. 143 - 161 18 p. 7

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Indledning

    Næsby, T. & Kornerup, I., 2015, Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Kornerup, I. & Næsby, T. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 7 - 14 8 p. (Den professionelle pædagog).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Indledning

    Næsby, T., Jun 2015, Evidens i pædagogens praksis: en introduktion. Næsby, T. (ed.). Frederikshavn: Dafolo, p. 5 - 20 15 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Viden og evidensinformeret praksis i uddannelse og i pædagogens arbejde

    Næsby, T., Nov 2015, Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Kornerup, I. & Næsby, T. (eds.). Dafolo, p. 131 - 141 10 p. (Den professionelle pædagog).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2014

    Børns læring - et interaktionistisk perspektiv

    Næsby, T., 9 Aug 2014, Pædagogens grundfaglighed: grundbog til pædagoguddannelsen. Kornerup, I. & Næsby, T. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 96 - 126 29 p. (Den professionelle pædagog).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

    Open Access
    File
    3 Downloads (Pure)
  • Den forskningsinformerede professionsuddannelse - nye udfordringer for forskning og uddannelse og forventninger til den studerende

    Næsby, T., 30 May 2014, Skolen i en reformtid - muligheder og udfordringer. Thyrring Engsig, T. & Conrad, T. (eds.). Aalborg: University College Nordjylland, Vol. 8. p. 48 - 65 18 p. (UCN Seriehæfte; No. 8).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  • Hvad er inklusion, og hvordan leder man det?

    Næsby, T. & Qvortrup, L., Jan 2014, De mange veje mod inklusion: - metoder og tilgange i pædagogers praksis. Ritchie, T. (ed.). Værløse: Billesøe og Baltzer, p. 208-229 21 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Kvalitet i pædagogisk arbejde

    Næsby, T., 9 Aug 2014, Pædagogens grundfaglighed: grundbog til pædagoguddannelsen. Kornerup, I. & Næsby, T. (eds.). Frederikshavn: Dafolo, p. 69 - 95 26 p. (Den professionelle pædagog).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

    Open Access
    File
    1 Downloads (Pure)
  • 2012

    Dokumentation og evaluering af fritidspædagogik

    Næsby, T., Sep 2012, Innovativ evaluering i dagtilbud. Miller, T., Holm-Larsen, S. & Christensen, B. (eds.). Dafolo, 9 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  • Inklusion i dagtilbud

    Næsby, T., Nov 2012, Er du med? - om inklusion i dagtilbud og skole. Næsby, T. (ed.). Aalborg: University College Nordjylland, p. 44-51 8 p. (UCN Seriehæfte; No. 5).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

    Open Access
  • 2010

    Leg, udvikling og læring

    Næsby, T., Aug 2010, Skolestart. Boelt, V. (ed.). Århus: KvaN, Vol. 87. p. 38-48 10 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Niklas Luhmann – det afhænger af perspektivet

    Næsby, T., 2010, Pædagogik i sociologisk perspektiv. G. O. S. O. M. P. P. (ed.). 2 ed. Viborg: VIA Systime, p. 92-117 25 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  • 2009

    Identifikation af udsathed

    Næsby, T. & Blæhr, M., 2009, Udsatte børn og sprogvurdering i dagtilbud. Næsby, T. (ed.). Frederikshavn: Dafolo, p. 89 - 114 24 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

    Open Access
    File
    11 Downloads (Pure)
  • Ledet samspil

    Næsby, T., 2009, Udsatte børn og sprogvurdering i dagtilbud. Næsby, T. (ed.). Frederikshavn: Dafolo, p. 141 - 154 23 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

    Open Access
    File
    12 Downloads (Pure)
  • 2007

    Dokumentation og evaluering - mellem teori og praksis

    Næsby, T., Jun 2007, TeoriXpraksis. Ankerstjerne, J., Bønsvig, H., Meyer, H., Larsen Stenderup, M. & Næsby, T. (eds.). Aalborg: Skipper Clements Forlag, p. 30 - 43 13 p. (SocialXpress; No. 4).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

    Open Access
    File
    10 Downloads (Pure)