Personal profile

Competences

Indholdsmæssige fokus, opgaver og ansvar

BUPL forbundshus:Pædagogisk udviklingskonsulent  

  • Politik udvikling og formulering (fremtidigt virke) vedr. pædagogiske forhold.
  • KiD projektet (Kvalitet i Dagtilbud), et samarbejde mellem Socialministeriet, KL og BUPL, deltaget i styregruppen og arbejdsgrupper.
  • Udformning af en Pædagogisk profil for BUPL’s medlemmer på området.
  • Ledelse i daginstitutioner.

KP (UCC):

  • Indgår i forsknings programmet: Pædagogiske arbejde for chancelighed og gode børneliv, under Institut for Pædagoguddannelse
  • Underviser på dagtilbudsspecialisering, tidligere Børn og Unge specialisering (0-6 års området)
  • Kompetenceområdeleder ved Pædagoguddannelsen KP, med fagligtansvar for uddannelsesudvikling, og for at kvalificere, udvikle, facilitere og organisere arbejdet på dagtilbudsspecialiseringen og i underviserteamet – kernegruppe SK2
  • Udvikling af og ansvar for Profil i pædagogisk udvikling ved Pædagoguddannelsen København
  • Uddannelseskoordinator ved Pædagoguddannelsen København med ledelsesansvar. Med faglige og organisatoriske ledelsesopgaver såsom: uddannelses udvikling, ansvar for Profil uddannelsen, time-fagfordeling, skemalægning, sparring og undervisningsplanlægning med teams og undervisergrupper, beskrivelse af studieplaner og uddannelsesplaner, samarbejde med praktikkoordinatorer, eksamenskoordinatorer, studieadministration m.m.
  • Akkreditering af pædagoguddannelsen København
  • Arbejdsopgaver i regi af UCC:
    • Pædagogisk Diplom uddannelse for menighedernes daginstitutioner: Børn og unges læreprocesser
    • Kurser i Pædagogiske læreplaner på CVU København og Nordsjælland i forbindelse med indførelsen af læreplaner i 2004
    • Deltagelse i CVU-arbejdsgruppe vedrørende toninger og profiler

Research and development areas

The well-being of children and educational staff in daycarecenters

Childlife and everydaylife in daycare-institutions

Workinglife and working environment in daycare-institutions

Educational curricula, documentation and evaluation

 Studentlife, practice and educator training

Action research (Critical Action Research) and action learning

Children's Workshops

Phenomenology of the body and critical theory

Snap logs

 

Education/Academic qualification

Ph.d., Well-being in everyday life of daycare, a matter of the body, the collective and the conflictual

Award Date: 20 Sept 2019

3 moduler i en master

Sept 2002Jun 2003

Cand.mag. i Pædagogik, Gemeinshaft and Gesellschaft, an framework for understanding duality in daycare

Sept 1991Apr 1998

Social-educator

Sept 1984Jun 1987

Positions

Frie Børnehaver

1 Jan 201231 Jul 2012

BUPL pædagogernes fagforbund

1 Aug 199931 Jul 2004

Askovgårdens Skoleinstitution

Sept 1991Jul 1995

Den Integrerede institution Langebro

19901991

Centralmissionens Vuggestue

Jul 19871991

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • research designs, theory and method
  • children and youth
  • education, professions and jobs

Fingerprint

Dive into the research topics where Unni Lind is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles