Project Details
Description
Formål for følgeforskningsprojektet
Følgeforskningsprojektet vil primært fokusere på projektets delmål, der omhandler Implementering af bevæ-gelsesaktiviteter som en del af skoledagen – både som selvstændig aktivitet og inkluderet i almene læringsak-tiviteter.
Derfor har følgeforskningsprojektet til formål at undersøge om certificeringen af personalet gør en forskel således:
• Personale og børn oplever, at børnene er mere fysisk aktive i skoledagen?
• Børnene opnår øget mestring og livsduelighed pga. den øgede fysiske aktivitet.
• Der er sket aktive konkrete forandringer både på et organisatorisk og strukturelt niveau på skolerne, det interpersonelle niveau (mellem personale og børn) og på det individuelle niveau (børnenes egen oplevelse)?
• Der kan identificeres eventuelle begrænsninger, som kan stå i vejen for at forandringerne bliver vari-ge eller uforløste muligheder, som ikke er blevet sat i spil på skolen.
Følgeforskningsprojektet vil primært fokusere på projektets delmål, der omhandler Implementering af bevæ-gelsesaktiviteter som en del af skoledagen – både som selvstændig aktivitet og inkluderet i almene læringsak-tiviteter.
Derfor har følgeforskningsprojektet til formål at undersøge om certificeringen af personalet gør en forskel således:
• Personale og børn oplever, at børnene er mere fysisk aktive i skoledagen?
• Børnene opnår øget mestring og livsduelighed pga. den øgede fysiske aktivitet.
• Der er sket aktive konkrete forandringer både på et organisatorisk og strukturelt niveau på skolerne, det interpersonelle niveau (mellem personale og børn) og på det individuelle niveau (børnenes egen oplevelse)?
• Der kan identificeres eventuelle begrænsninger, som kan stå i vejen for at forandringerne bliver vari-ge eller uforløste muligheder, som ikke er blevet sat i spil på skolen.
Layman's description
Følgeforskningsprojekt for projektet Øget fysisk aktivitet i hverdagen blandt børn og unge med udviklingshandicap
Short title | Fysisk aktivitet og udviklingshandicap |
---|---|
Status | Active |
Effective start/end date | 14/09/23 → 31/12/25 |
Collaborative partners
- Steno Diabetes Center Nordjylland (Project partner) (lead)
Keywords
- special needs education
- social work
- children and youth
- physically active
- teachers