Afdækning af underviseres generiske digitale kompetencer: Datainformeret, dialogbaseret, målrettet og strategisk kompetenceudvikling af undervisere i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

Project Details

Description

Datainformeret, dialogbaseret, målrettet og strategisk kompetenceudvikling af undervisere i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

Udvikling af et design for afdækning af underviseres generiske(almene) digitale kompetencer samt forskellige dialogbaserede og digitale kompetenceforløb for UCL’s uddannelser og undervisergrupper , herunder individuelle og taksonomiske e-læringsforløb (Dreyfus & Dreyfus, 1980)

 

Baggrund

Som led i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjeskoles rammekontrakt med Uddannelses- og Forskningsministeriet skal der afvikles en årlig kompetenceafdækning af undervisernes digitale kompetencer (2018-2020).

Formål

Projektet understøtter Strategisk ambition 2019-2021 og ambitionen om, at "Vi udvikler studerendes og medarbejderes kompetencer ved hjælp af teknologiske og digitale løsninger". Delmålene er herefter at:

Skabe en organisatorisk baseline for undervisernes digitale kompetencerUdvikle og udbyde strategiske kompetenceudvikling til UCL's uddannelser og undervisere samt interne tværgående kompetenceforløb via adjunkt- og postlektorprogrammerne med det formål at øge underviseres og dermed studerendes digitale kompetencerUdvikle og udbyde målrettede kompetenceforløb, som er datainformerede, dialogbaserede og målrettet det enkelte område, uddannelse og underviser.Udstyre organisationen, herunder områderne, uddannelserne og underviserne med det fælles begrebsapparat for digitale kompetencer.

 

 

Layman's description

Der foretages en årlig kompetenceafdækning af underviseres generiske (almene) digitale kompetencer

Key findings

Digital kompetenceudvikling, data, digitale kompetencer
Short titleUnderviseres digitale kompetencer
StatusActive
Effective start/end date01/01/1803/03/22