Projects per year
Project Details
Description
Dette projekt ønsker at skabe dialog mellem engelsklærere i grundskolen for at udvikle fagdidaktiske greb til brugen af generativ kunstig intelligens (GenAI) i undervisningen. GenAI bliver i stigende grad accepteret som vilkår for undervisning, og efter en periode med fokus på teknologiens risici for skole og læring, udtrykker flere og flere nu, at vi som skolesystem i højere grad bør guide og regulere elevernes brug af teknologien i stedet for at forbyde den.
I projektets første fase afdækkes nuværende udfordringer og potentialer vedrørende GenAI, sådan som deltagerne oplever dem. På dette grundlag udformes ideer til forskellige mulige fagdidaktiske integrationer af GenAI i deltagernes konkrete engelskundervisning. I anden faser afprøver og deler deltagerne løbende erfaringer med hinanden. Som afslutning samler projektet op og formulerer generelle opdagelser og bud på GenAIs rolle i fagdidaktikken.
I projektets første fase afdækkes nuværende udfordringer og potentialer vedrørende GenAI, sådan som deltagerne oplever dem. På dette grundlag udformes ideer til forskellige mulige fagdidaktiske integrationer af GenAI i deltagernes konkrete engelskundervisning. I anden faser afprøver og deler deltagerne løbende erfaringer med hinanden. Som afslutning samler projektet op og formulerer generelle opdagelser og bud på GenAIs rolle i fagdidaktikken.
| Short title | AI fremtidsværksted |
|---|---|
| Status | Active |
| Effective start/end date | 01/09/25 → 30/06/26 |
Keywords
- languages
Projects
- 1 Active
-
Engelskfagets prøveformer i en brydningstid
Gustenhoff, M. (Principle researcher)
01/02/24 → 31/12/25
Project: Development project/ Innovation