Aktiviteter og læringsmål i et learning analytics-perspektiv

Project Details

Description

Studieaktivitetsmodellen er iværksat af Professionshøjskolerne i Danmark med det overordnede formål at styrke de studerendes studieintensitet, så de studerende bruger flere timer på deres studie uden for den traditionelle undervisning.

Der opstår behov for at undersøge hvordan samspillet er med refleksiv praksislæring og om vi kan støtte de studerende i denne proces, samt give de studerende mere indsigt i egen læring.

Formålet med dette projekt er at:
-undersøge de studerende syn på selvinitierede studieaktiviteter og deres relation til læringsmål/udbytter;
-udvikle en model som understøtter de studerendes arbejde ved at skabe sammenhæng mellem selvinitierede studieaktiviteter og læringsmål;
-undersøge effekten af modellen i forhold til de studerendes læring.

Vi følger en “design & development research” tilgang, hvor vi kombinerer en traditionel forskningstilgang med fokus på beskrivende viden med en konkret løsning på et problem.
StatusFinished
Effective start/end date01/08/1531/12/17

Keywords

  • learning