Alle er med! - En kropslig tilgang til inkluderende motion og bevægelse med særligt fokus på elever med opmærksomhedsmæssige udfordringer

Project Details

Description

Formålet med projektet er at undersøge, hvordan lærerne, gennem deres arbejde med motion og bevægelse i undervisningen, kan understøtte et fællesskab, hvor alle er med! Det vil sige, hvordan læreren med fokus på kropslighed og bevægelse kan understøtte et inkluderende fællesskab - også for elever med ”gear-skifte-problemer”. Dette med henblik på at belyse kvalitative aspekters betydning for elevernes oplevelse af fællesskabende fysiske aktiviteter og bevægelseslege; Hvordan, hvornår og med hvem oplever eleverne, at de fysiske aktiviteter og bevægelseslege styrker relationer, trivsel og fællesskab.
Short titleAlle er med
StatusFinished
Effective start/end date06/01/2003/01/22

Collaborative partners

Keywords

  • children and youth

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
  • IMOOW!

    Jensen, S. (Co-researcher), Halling, A. C. (Principle researcher), Høj, B. B. (Principle researcher), Volshøj, E. (Co-researcher), Sander, M. N. (Co-researcher), Bloch, A. (Co-researcher), Munk, M. (Principle researcher) & Madsen, K. L. (Co-researcher)

    01/08/1730/06/20

    Project: Development project/ Innovation