ASTE - Advanced Science Teacher Education

  • Benjaminsen, Nana (Co-researcher)
  • Winsløw, Carl (Co-researcher)
  • Rasmussen, Klaus (Co-researcher)
  • Østergaard, Camilla Hellsten (Co-researcher)
  • Goldbech, Ole Christian (Principle researcher)
  • Vesterager, Karen (Co-researcher)
  • Aarby, Jens (Co-researcher)

    Project Details

    Description

    Udvikling af ny naturfagslæreruddannelse i samarbejde mellem professionshøjskolerne Metropol og UCC og universitetsmiljøerne Institut for Naturfagenes Didaktik på KU og Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) på AU. Uddannelsen har til formål at uddanne lærere til undervisning i fagene biologi, fysik/kemi, geografi og matematik på mellemtrinnet og i udskolingen. De studerende får derfor linjefagskompetence i disse fag. Det er endvidere et mål gennem uddannelsen at skabe forandringsagenter i skolen. Uddannelsen er baseret på høj grad af tværfaglighed, nye formater i praktik, herunder et udvidet samarbejde med praktikskolerne samt udvikling af de studerendes kompetencer indenfor pædagogisk innovation.

    Projektet er støttet af Lundbeckfonden og der er tilknyttet en phD studerende
    StatusFinished
    Effective start/end date18/06/1031/12/17

    Keywords

    • teacher education
    • natural science

    Fingerprint

    Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
    • Theorizing lesson study: two related frameworks and two Danish case-studies

      Winsløw, C., Bahn, J. F. & Rasmussen, K., 29 Apr 2018, Mathematics lesson study around the world: Theoretical and Methodological Issues. Quaresma, M., Winsløw, C., Clivaz, S., de Ponte, J. P., Ni Shúilleabháin, A. & Takahashi, A. (eds.). Springer, p. 123-142 10 p. (ICME Monographs; No. 13).

      Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review