Børns Biblioteker. Børns mediedannelse og ny professionsindsigt

    Project Details

    Description

    6 skoler og 6 biblioteker fra henholdsvis Hvidovre Kommune
    og Københavns Kommune har samarbejdet om at opnå ny
    professionsviden.
    Projektets formål har været at styrke børns evne til at skabe,
    tolke og udveksle alle former for indhold i analoge og digitale
    medier, således at de har mulighed for at opnå mening,
    betydnings- og identitetsdannelse via kulturen og medierne.
    I fællesskab med forskellige fagligheder, har de 2 bibliotekstyper
    udviklet og afprøvet 18 aktiviteter, der styrker børns
    evne til at begå sig i et informationssamfund med mange
    medieplatforme.
    Projektets ambition har været at oversætte den omfattende
    teoretiske viden om børns mediedannelse og kombinerer
    dette med bibliotekernes nuværende praksis. På denne måde
    skal der skabes en ny fælles professionsviden for ”børns
    biblioteker”, som i et nyt perspektiv kan danne udgangspunkt
    for samarbejdsmuligheder mellem de to bibliotekstyper.
    StatusActive
    Effective start/end date15/08/10 → …

    Fingerprint

    Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.