Project Details
Description
6 skoler og 6 biblioteker fra henholdsvis Hvidovre Kommune
og Københavns Kommune har samarbejdet om at opnå ny
professionsviden.
Projektets formål har været at styrke børns evne til at skabe,
tolke og udveksle alle former for indhold i analoge og digitale
medier, således at de har mulighed for at opnå mening,
betydnings- og identitetsdannelse via kulturen og medierne.
I fællesskab med forskellige fagligheder, har de 2 bibliotekstyper
udviklet og afprøvet 18 aktiviteter, der styrker børns
evne til at begå sig i et informationssamfund med mange
medieplatforme.
Projektets ambition har været at oversætte den omfattende
teoretiske viden om børns mediedannelse og kombinerer
dette med bibliotekernes nuværende praksis. På denne måde
skal der skabes en ny fælles professionsviden for ”børns
biblioteker”, som i et nyt perspektiv kan danne udgangspunkt
for samarbejdsmuligheder mellem de to bibliotekstyper.
og Københavns Kommune har samarbejdet om at opnå ny
professionsviden.
Projektets formål har været at styrke børns evne til at skabe,
tolke og udveksle alle former for indhold i analoge og digitale
medier, således at de har mulighed for at opnå mening,
betydnings- og identitetsdannelse via kulturen og medierne.
I fællesskab med forskellige fagligheder, har de 2 bibliotekstyper
udviklet og afprøvet 18 aktiviteter, der styrker børns
evne til at begå sig i et informationssamfund med mange
medieplatforme.
Projektets ambition har været at oversætte den omfattende
teoretiske viden om børns mediedannelse og kombinerer
dette med bibliotekernes nuværende praksis. På denne måde
skal der skabes en ny fælles professionsviden for ”børns
biblioteker”, som i et nyt perspektiv kan danne udgangspunkt
for samarbejdsmuligheder mellem de to bibliotekstyper.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 15/08/10 → … |
Links | http://biblioteksprojektet.wikispaces.com/file/view/Pixi_V2.pdf |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.