Project Details
Description
Kompetenceudviklings- og kapacitetsopbygningsprojekt for Baggesenskolen i Slagelse Kommune.
Projektet har et dobbelt fokus: dels et grundlæggende vidensløft omkring deltagelsesmuligheder, inkluderende læringsmiljøer og fællesskabende didaktikker med afsæt i både almene og specialpædagogiske tilgange, og dels et gennemgående forankringsperspektiv på teamet som lærende fællesskab, hvor teamets koordinerede, professionelle samarbejde er omdrejningspunkt for vedvarende udvikling og forbedring af praksis.
Indsatsen betoner samarbejdskompetence og den kollektive indsats, hvor teams sammen bliver klogere på deltagelsesmuligheder og inkluderende læringsmiljøer, som en vigtig brik i bevægelsen fra den privatpraktiserende lærer til det professionelle team.
Projektet er finansieret af bevilling fra A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
Projektet har et dobbelt fokus: dels et grundlæggende vidensløft omkring deltagelsesmuligheder, inkluderende læringsmiljøer og fællesskabende didaktikker med afsæt i både almene og specialpædagogiske tilgange, og dels et gennemgående forankringsperspektiv på teamet som lærende fællesskab, hvor teamets koordinerede, professionelle samarbejde er omdrejningspunkt for vedvarende udvikling og forbedring af praksis.
Indsatsen betoner samarbejdskompetence og den kollektive indsats, hvor teams sammen bliver klogere på deltagelsesmuligheder og inkluderende læringsmiljøer, som en vigtig brik i bevægelsen fra den privatpraktiserende lærer til det professionelle team.
Projektet er finansieret af bevilling fra A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/22 → 30/06/23 |
Keywords
- educational science
- skill development
- strategy
- cooperation
- special needs education
- school development
- evaluation
- teams
- municipalities
- action competence
- community of practice
- learning
- public school
- organization development
- management