Bedstes Notatteknik

    Project Details

    Description

    Der blev udarbejdet ét notatteknikskema (NS) i Sygepleje og ét i Sygdomsfaglighed.
    I alt 2 hold indgik i projektet. Til introgang 3 blev introduceret til NS´er. I sygepleje
    1.3. arbejdede begge hold med at udfylde NS ud fra en bestemt tekst. De studerende
    arbejdede først med NS, og så blev teksten gennemgået bagefter. Til sygepleje 1.4
    skulle de studerende som forberedelse til undervisningen selv udfylde NS ud fra en
    bestemt tekst, og underviserne inddrog her NS i selve undervisningen. I
    Sygdomsfaglighed blev de studerende introduceret til SF1.4. De skulle herefter
    benytte NS til deres individuelle forberedelse af SF 1.5. Efter SF 1.5 diskuterede de
    studerende i mindre grupper, hvordan de havde anvendt NS.

    Key findings

    Lav ikke projekter i begyndelsen af 1. semester, da de studerende har svært
    ved at overskue det på dette tidspunkt i uddannelsen
    2) Afklar først mere systematisk, om der er et reelt behov for en indsats blandt
    de studerende
    3) Overvej grundigt, hvornår der evalueres. Vi har måske evalueret så tidligt, at
    de studerende endnu ikke har oplevet behovet for et overskueligt
    notatskema.
    StatusFinished
    Effective start/end date01/04/1801/04/18

    Keywords

    • learning, educational science and teaching