Project Details
Description
Det er intentionen, at der nuværende 4. semester på TVM uddannelsens omlægges til et sammenhængende forløb, der strækker sig over hele semesteret, kun afbrudt af en 3-ugers praktikansøgningsperiode. Rammen for forløbet er det deltagerstyret problemorienterede projektarbejde (jf. bla. Lars Ulriksens beskrivelse heraf i ”God undervisning på de videregående uddannelser”). Forløbet er tænkt som en pilot/test af fordele og ulemper ved denne undervisningsform fremfor et modulopsplittet semester. Formålet er at efterspore om:
• kvalitet og dybde i læring øges
• øget studieintensitet ved at de studerendes motivation og ansvar for egen læring stimuleres
• en bedre føling og berøring med de studerendes faglige udvikling over tid
• et mindre og mere fleksibelt tidsforbrug fra involverede undervisere
• større fleksibilitet og mulighed for øget tværfaglighed og valgfrihed (specialisering)
• større ekstern synlighed og engagement i samfund som brancher.
• kvalitet og dybde i læring øges
• øget studieintensitet ved at de studerendes motivation og ansvar for egen læring stimuleres
• en bedre føling og berøring med de studerendes faglige udvikling over tid
• et mindre og mere fleksibelt tidsforbrug fra involverede undervisere
• større fleksibilitet og mulighed for øget tværfaglighed og valgfrihed (specialisering)
• større ekstern synlighed og engagement i samfund som brancher.
Short title | problemorienteret projektarbejde |
---|---|
Acronym | DPP |
Status | Finished |
Effective start/end date | 27/01/20 → 04/10/21 |
Keywords
- Media, communication and languages
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.