Project Details
Description
Fokus er rettet mod at belyse, hvorledes der i en pædagogisk praksis kan arbejdes med samarbejde og læringsfællesskaber, innovation og entreprenørskab med inspiration fra forestillingen om det 21. århundredes kompetencer (http://info.21skills.dk/). En særlig fokus er rettet mod udvikling af det tværfaglige samarbejde med fagene matematik og science som omdrejningspunkt.
I relation til undervisningsforløbet designes et praksisnært udviklingsarbejde, der har til formål at undersøge, hvorledes der kan arbejdes med fag, digital teknologi og kreativitet i en eksperimenterende praksis.
I alt deltager 20 elever på 7. og 8. klassetrin fra Vesterbro Ny Skole samt deres lærere. Forløbet afvikles i Future Classroom Lab over tre uger. Lærerne (matematik og naturfag) deltager sammen med eleverne. Fra Future CLassroom Lab deltager Martin Thun Klausen, og fra Videreudannelsen deltager Ole Christensen.
I relation til undervisningsforløbet designes et praksisnært udviklingsarbejde, der har til formål at undersøge, hvorledes der kan arbejdes med fag, digital teknologi og kreativitet i en eksperimenterende praksis.
I alt deltager 20 elever på 7. og 8. klassetrin fra Vesterbro Ny Skole samt deres lærere. Forløbet afvikles i Future Classroom Lab over tre uger. Lærerne (matematik og naturfag) deltager sammen med eleverne. Fra Future CLassroom Lab deltager Martin Thun Klausen, og fra Videreudannelsen deltager Ole Christensen.
Key findings
I udviklingsprojektet belyses følgende undersøgelsesspørgsmål:
Hvad kendetegner elevernes læringsforudsætninger?
Hvorledes arbejdes der med kreativitet, skabende virksomhed og digitale ressourcer i en faglig praksis, jf. de fire virksomhedsformer og zonetænkningen i Future Classroom Lab?
Hvilke positioner udvikles undervejs i undervisningsforløbet (elev-elev, elev-lærer)?
Hvilken teknologiforståelse og –brug udvikles over tid?
Hvad kendetegner elevernes læringsforudsætninger?
Hvorledes arbejdes der med kreativitet, skabende virksomhed og digitale ressourcer i en faglig praksis, jf. de fire virksomhedsformer og zonetænkningen i Future Classroom Lab?
Hvilke positioner udvikles undervejs i undervisningsforløbet (elev-elev, elev-lærer)?
Hvilken teknologiforståelse og –brug udvikles over tid?
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/18 → 02/07/18 |
Links | http://blogs.lse.ac.uk/parenting4digitalfuture/2018/01/24/children-and-virtual-reality/ |
Collaborative partners
- University College Capital
- CFU København (lead)
Keywords
- innovative teaching