Projects per year
Project Details
Description
Et udviklings og innovationsprojekt i samarbejde medd Viborg Visuals, Plastic Art Collective, Viborg Kulturskole samt Danmarks Underholdningsorkester, om udvikling af en software-engine der kan lave frekvensbaseret flammesimulation til 4 musikpassager i forbindelse med Danmarks Underholdningsorkesters (DUO) julekoncerter i Viborg og Skive.
Udviklingsprojektet skal:
-udvikle og konstruere en software-engine der kan lave 4 forskellige variationer af frekvensbaseret flammesimulation, der matcher 4 givne musikalske passager i DUOs koncertrepertoire.
-producere et 3D-loop af en tændende og brændende tændstik i nærbillede.
-etablere den udviklede software engine i tilknytning til den videoafvikling der finder sted i forbindelse med generalprøve og koncerter d.1., 2. og 3. december.
-Videreudvikle teknologien så den kan bruges i forbindelse med en installation hvor børn kan synge flammer, altså frembringe flammer på en skærm ved hjælp af stemmen, færdigproduceret til VAF 2022.
Formålet med projektet er at videreudvikle en velfungerende VJ simulator der, baseret på input fra livemusik eller mikrofonoptagelser kan illustrere frekvenser og dynamik med røg, ild, vand og andre elementer, baseret på en open-source UNITY-engine.
Simulatoren skal efterfølgende løbende udvikles og testes i forbindelse med live-event og musikalske aktiviteter på Gl. Paletten. Den skal også, efter gennemførelse af 2. udviklingsfase, gøres tilgængelig for andre kunstnere der herefter kan ændre elementer, farver og andre variable og derigennem skabe et levende foranderligt kunstværk til de forskellige koncertarrangementer.
Den vil også, i en form for vocal-box-opsætning, kunne fungere som interaktiv oplevelse i Phenomenal, eller på den årlige VAF-visual-arts-udstilling.
Udviklingsprojektet skal:
-udvikle og konstruere en software-engine der kan lave 4 forskellige variationer af frekvensbaseret flammesimulation, der matcher 4 givne musikalske passager i DUOs koncertrepertoire.
-producere et 3D-loop af en tændende og brændende tændstik i nærbillede.
-etablere den udviklede software engine i tilknytning til den videoafvikling der finder sted i forbindelse med generalprøve og koncerter d.1., 2. og 3. december.
-Videreudvikle teknologien så den kan bruges i forbindelse med en installation hvor børn kan synge flammer, altså frembringe flammer på en skærm ved hjælp af stemmen, færdigproduceret til VAF 2022.
Formålet med projektet er at videreudvikle en velfungerende VJ simulator der, baseret på input fra livemusik eller mikrofonoptagelser kan illustrere frekvenser og dynamik med røg, ild, vand og andre elementer, baseret på en open-source UNITY-engine.
Simulatoren skal efterfølgende løbende udvikles og testes i forbindelse med live-event og musikalske aktiviteter på Gl. Paletten. Den skal også, efter gennemførelse af 2. udviklingsfase, gøres tilgængelig for andre kunstnere der herefter kan ændre elementer, farver og andre variable og derigennem skabe et levende foranderligt kunstværk til de forskellige koncertarrangementer.
Den vil også, i en form for vocal-box-opsætning, kunne fungere som interaktiv oplevelse i Phenomenal, eller på den årlige VAF-visual-arts-udstilling.
Layman's description
Udvikling af prototype af frekvensbaseret flammesimulator, der kan styres af VJ og musikere, som blandt andet TAW og Houdini-studerende kan lave versioner af.
Key findings
2 koncerter
1 UNITY engine til audiovisuel simulering
Mulighed for involvering af studerende fra CG-linjen, PB i animation, i workshop-, lærings- eller praktikforløb i Viborg.
1 UNITY engine til audiovisuel simulering
Mulighed for involvering af studerende fra CG-linjen, PB i animation, i workshop-, lærings- eller praktikforløb i Viborg.
Short title | DUO Flames |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 26/04/21 → 31/12/22 |
Collaborative partners
- Kulturskolen i Viborg
- Danmarks Underholdningsorkester
- VIborg Visuals
- Bureau G
- Plastic Art Collective
- The Animation Workshop (lead)
Keywords
- computer graphics
Projects
- 1 Finished
-
GE: Grib Engagementet - Kultursporsforløb i animation og tegning
Sabra, J. B. (Principle researcher), Gjessing, U. (Co-researcher), Friborg, P. (Co-researcher), Pedersen, H. (Co-researcher), Lindebjerg, G. (Co-researcher) & Thorning, T. H. (Co-researcher)
26/04/21 → 31/12/21
Project: Development project/ Innovation