Project Details
Description
Projektet er optaget af de indbyggede udfordringer og muligheder, der både historisk og aktuelt ligger i eud. Det historiske perspektiv bidrager både til at forstå dette, men også til at henlede opmærksomheden på, at strukturer og kulturer i dag kan udvikles i andre retninger.
Problemformuleringen lyder: hvilke forestillinger og forventninger har elever og professionelle (undervisere og ledere) til erhvervsuddannelser , og hvilke muligheder og udfordringer rejser dette inden, undervejs og efter afsluttet uddannelse?
Empirisk arbejdes med dokumenter omkring naverkulturen og praksisfaglighed. Desuden arbejdes med interviews, fokusgruppeinterviews og observation i forhold til EuroSkills, der som en særlig begivenhed rammesætter eud.
Analyser og resultater udarbejdes og formidles løbende gennem projektperioden.
Problemformuleringen lyder: hvilke forestillinger og forventninger har elever og professionelle (undervisere og ledere) til erhvervsuddannelser , og hvilke muligheder og udfordringer rejser dette inden, undervejs og efter afsluttet uddannelse?
Empirisk arbejdes med dokumenter omkring naverkulturen og praksisfaglighed. Desuden arbejdes med interviews, fokusgruppeinterviews og observation i forhold til EuroSkills, der som en særlig begivenhed rammesætter eud.
Analyser og resultater udarbejdes og formidles løbende gennem projektperioden.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 12/02/24 → 30/06/26 |
Collaborative partners
- Aalborg University (Project partner) (lead)
- Herningsholm Erhvervsskole & Gymnasier (Project partner)
Keywords
- learning, educational science and teaching
- children and youth
- education, professions and jobs