Project Details
Description
Formålet med nærværende projekt er at redidaktisere det eksisterende kombiholdskoncept. Videreudviklingen skal ske mhp. at optimere den tekniske løsning, så underviserne ikke bliver teknisk begrænset i deres udvikling af en didaktisk praksis.
Det vigtigste formål er dog med de nyudviklede teknologiske løsninger, at skabe et læringsmiljø for studerende, så de trygt og aktivt indgår i en dialogbaseret læreproces, uanset om de er til stede fysisk, eller om de deltager i undervisningen hjemmefra.
Derfor er det en del af dette projekts hensigt at arbejde med studerendeinvolvering i den didaktiske designproces. Idet netdagene tænkes i et nyt didaktisk design, skal dette design inkludere de studerende som aktive meddesignere i egen læreproces. I flg Helms og Heilesen (2012) kan dette resultere i mobilisering af forskellige tilgange og kompetencer hos de studerende. Blandt andet beskrives der i denne model, hvorledes den lærende bliver en del af udviklings- og innovationsfælleskaber gennem brugerdrevet didaktisk design (Helms & Heilesen, 2012). Dette primært på den baggrund, at det er et ønske at fremme de studerendes egen motivation til at deltage i dialogen, så de oplever social forbundenhed og gennem oplevelsen af at være kompetente, vil de måske opleve en bedre motivation til at tage initiativet til deltagelse i dialogen (Gelderen, 2012).
Det vigtigste formål er dog med de nyudviklede teknologiske løsninger, at skabe et læringsmiljø for studerende, så de trygt og aktivt indgår i en dialogbaseret læreproces, uanset om de er til stede fysisk, eller om de deltager i undervisningen hjemmefra.
Derfor er det en del af dette projekts hensigt at arbejde med studerendeinvolvering i den didaktiske designproces. Idet netdagene tænkes i et nyt didaktisk design, skal dette design inkludere de studerende som aktive meddesignere i egen læreproces. I flg Helms og Heilesen (2012) kan dette resultere i mobilisering af forskellige tilgange og kompetencer hos de studerende. Blandt andet beskrives der i denne model, hvorledes den lærende bliver en del af udviklings- og innovationsfælleskaber gennem brugerdrevet didaktisk design (Helms & Heilesen, 2012). Dette primært på den baggrund, at det er et ønske at fremme de studerendes egen motivation til at deltage i dialogen, så de oplever social forbundenhed og gennem oplevelsen af at være kompetente, vil de måske opleve en bedre motivation til at tage initiativet til deltagelse i dialogen (Gelderen, 2012).
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/15 → 31/12/15 |
Links | http://www.academic-conferences.org/conferences/ecel/ecel-future-and-past/ |
Collaborative partners
- VIA (lead)
- Aalborg University (Project partner)
Keywords
- bioanalyst education
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.