Feedback og modellering i et andenordens-didaktisk lys – Et projekt om udvikling af øvebaner vedr. feedback, modellering og samarbejdende arbejdsformer i naturfag.

Project Details

Description

Der er generelt et behov for at udvikle både studerende og praktiklæreres kompetencer til at give konstruktiv feedback. Samtidig ved vi, at der er et behov for at styrke både studerende og elevers naturfaglige modelleringspraksis. Projektet vil etablere øvebaner, for både studerende og praktiklærere, der inkluderer viden og erfaringer med forskellige typer af feedback i forhold til modelleringspraksis i naturfag.
Vi vil i projektet undersøge, hvordan man kan lave et tættere samarbejde mellem praksis og læreruddannelsen hvor lærerstuderende underviser elever ved en form for mikroteaching først på hjemmebane (campus) og siden på udebane (skoler). Vi vil eksperimentere med at opkvalificere lærere i forhold til modeller og modellering + feedback, så de kan give endnu bedre feedback til vore lærerstuderende både i dette projekt men også i praktikken.
StatusFinished
Effective start/end date09/08/2130/06/22

Collaborative partners

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions