Projects per year
Project Details
Description
Den samlede sektor af professionshøjskoler i Danmark indgik i efteråret 2018 en partnerskabsaftale med STUK om de 27 nye FGU institutionernes kompetenceudvikling. Formålet er at udvikle et samlet kompetence løft for FGU-lærere og ledere, som skal bidrage til at skabe en fælles kultur og professionsidentitet, der understøtter realiseringen af uddannelsens formål. Opgaven har omfattet 3 delopgaver. 1) Udfoldelse og konkretisering af det didaktiske grundlag for FGU. 2) Udvikling af kompetenceudviklingsforløb for institutioner og ledere fra 2020. 3) Særlige kompetenceudviklingsforløb for ledere og institutioner i 2019.
Key findings
Beskrivelse og konkretisering af de 15 didaktiske principper,
Udvikling og beskrivelse af seks kompetenceudviklingsforløb for 2020:tema 1: prøver og progression, tema 2: Samarbejde og kultur. Tema 3: Praksis og produktion, Tema 4: Relationer og samarbejde. Tema 5: Særlige behov og sprog. Tema 6: Tilrettelæggelse og differentiering samt ledelsesforløb 2020.
Udvikling og beskrivelse af Ledelsesforløb 2019 og det institutionsrettede forløb.
Udvikling og beskrivelse af seks kompetenceudviklingsforløb for 2020:tema 1: prøver og progression, tema 2: Samarbejde og kultur. Tema 3: Praksis og produktion, Tema 4: Relationer og samarbejde. Tema 5: Særlige behov og sprog. Tema 6: Tilrettelæggelse og differentiering samt ledelsesforløb 2020.
Udvikling og beskrivelse af Ledelsesforløb 2019 og det institutionsrettede forløb.
Short title | FGU projekt 2018 - 2020 |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 01/01/19 → 31/12/20 |
Collaborative partners
- Styrelsen for Uddannelse og Kvalitet STUK
- University College Copenhagen (lead)
- UCL University College
- University College of Nothern Denmark
- University College South Denmark
- University College Absalon
Keywords
- learning, educational science and teaching
- schools, courses and institutions
- management, organizational development and innovation
- education, professions and jobs
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
-
Pilotprojekt om udvikling og afprøvning af en model for FGU-pædagogisk lærerkursus målrettet undervisere på den Forberedende Grunduddannelse (FGU)
Dyrendal, R. (Principle researcher), Fink, L. D. (Co-researcher), Thøgersen, T. (Principle researcher), Oksen Lyhne, A. C. (Co-researcher), Nøttrup, J. (Co-researcher), Hjelmberg Larsen, S. (Co-researcher) & Ravn Elkjær, A. (Co-researcher)
01/02/24 → 01/12/26
Project: Development project/ Innovation
-
FGU-kompetenceudviklingsforløb Observation og sparring i FGU
Dyrendal, R. (Principle researcher), Nistrup, U. (Co-researcher), Majlund Mikkelsen, M. (Co-researcher) & Skov, T. K. (Co-researcher)
01/05/21 → 31/12/22
Project: Development project/ Innovation