Project Details
Description
Projektets overordnede tema er inklusion og forældresamarbejde og projektet har til hensigt at undersøge, hvordan forældresamarbejde kan udvikles med henblik på at fremme inklusion i skole og SFO. Projektet bygger på en antagelse om, at børn i komplicerede lærings- og livssituationer risikerer marginalisering, fordi der mangler sammenhæng mellem deres erfaringsverden og skolens curriculum og læringsmiljøer. I forlængelse af dette ses forældresamarbejdet som et omdrejningspunkt for, at lærere og pædagoger i samarbejde med forældre kan blive klogere på elevens livsverden og perspektiv, og herigennem støtte børnenes deltagelse og udviklingsmuligheder i skolen.
Projektet sigter på at udvikle professionsviden og kompetencer igennem et udviklingssamarbejde imellem lærere, pædagoger, lærerstuderende, pædagogstuderende og FoU medarbejdere.
Projektet sigter på at udvikle professionsviden og kompetencer igennem et udviklingssamarbejde imellem lærere, pædagoger, lærerstuderende, pædagogstuderende og FoU medarbejdere.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/16 → 31/12/18 |
Keywords
- learning, educational science and teaching