Inviterer steder til kreativitet

Project Details

Description

Aktuelle politiske visioner henviser til en grundlæggende forståelse af, at der er et samspil mellem borgeres faglige og kreative kompetencer og udvikling af et innovativt videnssamfund. Der et fokus på, kreativitet er en kompetence, der skal læres - for at skabe ny viden; nye projekter. Projektet undersøger, hvordan kreativitet finder sted.
Gennem empiriske studier på en nyopført skole, der var særdeles kreativt tænkt og bygget - men som samtidig både arkitektonisk og pædagogisk bygger bro mellem den firkantede og det åbne/differentierede praksis. Projektet ønsker at pege på, hvad vi lære af denne skole - både i forhold til nybyggerier og renoveringer af skoler OG udvikling af en pædagogisk praksis, der har fokus på kreativitet.
StatusFinished
Effective start/end date01/08/0931/12/10

Collaborative partners

  • VIA (lead)
  • Lisbjergskolen (Project partner)

Keywords

  • architecture
  • public school
  • creativity