Project Details
Description
Preject: Hvilke erfaringer og selvforståelser har pædagogstuderende, når det drejer sig om it og teknologier? Og hvilke tilblivelsesprocesser ligger bag de studerendes it-rettede selvforståelser?
Layman's description
Uanset hvilken pædagogisk arena man som kommende pædagog vil skulle udøve sin profession i, vil det være betydningsfuldt at kunne understøtte og udvikle barnets, den unges eller borgerens mulighed for at være aktør i både sit eget liv og i et demokratisk samfund – også når det gælder it og nye teknologier. Men som undervisere på pædagoguddannelsen møder vi flere studerende, som betragter sig selv som usikre og famlende, når det gælder anvendelsen af it og teknologier, Projektets formål er med et poststrukturalistisk afsæt at afdække de studerendes it-mæssige selvforståelser og tilblivelsesprocesser for på længere sigt at kunne udvikle professionsuddannelsens møde med de studerende i relation til læring og it.
Short title | Program for Læring og it |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 22/04/20 → 01/03/21 |
Keywords
- educational science studies
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.