Project Details
Description
Projektet vil gennem en lærer-kognitions-undersøgelse se på dels hvordan fransklærere forstår og anvender begrebet interkulturel kommunikativ kompetence (IKK) beskrevet i de nye vejledninger fra 2014 dels hvordan de vil koble det kulturelle aspekt med det sproglige i franskundervisningen. På baggrund af undersøgelsen vil projektet præsentere strategier for implementering af IKK i franskundervisningen i 5.-7. klasse.
Ph.d. projektet er delt mellem Københavns Universitet og Professionshøjskolen UCC, forankres ved Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, KU.
Ph.d. projektet er delt mellem Københavns Universitet og Professionshøjskolen UCC, forankres ved Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, KU.
Short title | Kulturbegreber og interkulturalitet i franskfagets begynderundervisning |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 01/02/17 → 28/10/22 |
Keywords
- general education
- language acquisition
- skills
- curriculums