Det interkulturelle aspekt i sprogfagene med fokus på begynderdidaktik. Hvordan forstår fransklærere i folkeskolen den kulturformidlende opgave?

    Project Details

    Description

    Projektet vil gennem en lærer-kognitions-undersøgelse se på dels hvordan fransklærere forstår og anvender begrebet interkulturel kommunikativ kompetence (IKK) beskrevet i de nye vejledninger fra 2014 dels hvordan de vil koble det kulturelle aspekt med det sproglige i franskundervisningen. På baggrund af undersøgelsen vil projektet præsentere strategier for implementering af IKK i franskundervisningen i 5.-7. klasse.

    Ph.d. projektet er delt mellem Københavns Universitet og Professionshøjskolen UCC, forankres ved Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, KU.
    Short titleKulturbegreber og interkulturalitet i franskfagets begynderundervisning
    StatusFinished
    Effective start/end date01/02/1728/10/22

    Keywords

    • general education
    • language acquisition
    • skills
    • curriculums