Project Details
Layman's description
Forskningsprojektets formål:
I projektet bliver fulgt en Landsbyordning. I Mørkøv ønsker Kildebjerg skole og Frydendal børnehus sammen at styrke børnelivet og bidrage til et socialt bæredygtigt og levende lokalområde. I en treårig periode etablerer børnehuset og skolen en Landsbyordning, og der bliver pædagogisk og organisatorisk arbejdet med fælles ledelse og på at udvikle den pædagogiske hverdag med børnene sammen. Formålet for forskningsprojektet er at bidrage med viden om landsbyordningens etablering og skabe vigtig indsigt i de pædagogiske og organisatoriske muligheder, ændringer og udfordringer for børn, forældre og professionelle, og at dette kan bidrage til den videre udvikling heraf.
Forskningsspørgsmålene lyder: Hvilke værdigrundlag og proces knytter sig til etableringen af Landsbyordningen? Og hvad betyder Landsbyordningens udvikling af de nye pædagogiske og organisatoriske linjer set fra børn, forældre og professionelles perspektiver?
Metodisk design:
- En dokumentanalyse af værdigrundlag og proces for etableringen af landsbyordningen kombineret med feltbesøg i landsbyordningen (skole og daginstitution).
- Projektet frembringer viden i en udveksling mellem praksis, uddannelse og forskning og bidrager til den videre udvikling af landsbyordningen.
I projektet bliver fulgt en Landsbyordning. I Mørkøv ønsker Kildebjerg skole og Frydendal børnehus sammen at styrke børnelivet og bidrage til et socialt bæredygtigt og levende lokalområde. I en treårig periode etablerer børnehuset og skolen en Landsbyordning, og der bliver pædagogisk og organisatorisk arbejdet med fælles ledelse og på at udvikle den pædagogiske hverdag med børnene sammen. Formålet for forskningsprojektet er at bidrage med viden om landsbyordningens etablering og skabe vigtig indsigt i de pædagogiske og organisatoriske muligheder, ændringer og udfordringer for børn, forældre og professionelle, og at dette kan bidrage til den videre udvikling heraf.
Forskningsspørgsmålene lyder: Hvilke værdigrundlag og proces knytter sig til etableringen af Landsbyordningen? Og hvad betyder Landsbyordningens udvikling af de nye pædagogiske og organisatoriske linjer set fra børn, forældre og professionelles perspektiver?
Metodisk design:
- En dokumentanalyse af værdigrundlag og proces for etableringen af landsbyordningen kombineret med feltbesøg i landsbyordningen (skole og daginstitution).
- Projektet frembringer viden i en udveksling mellem praksis, uddannelse og forskning og bidrager til den videre udvikling af landsbyordningen.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/24 → 31/12/24 |
Funding
- Kildebjergskolen: DKK100,000.00
Keywords
- children and youth