Activities per year
Project Details
Description
Projektet skal udvikle og kvalificere professionsdidaktiske designs på tværs af uddannelsesfag, der inkluderer brugen af praksis-video, bidrager til studerendes lærerfaglige udvikling.
De tre forskningsspørgsmål lyder:
1. Hvilke kompetencer tilegner lærerstuderende sig med henblik på planlægning, gennemførelse, evaluering og udvikling af undervisning, når praksis-video anvendes i undervisning på læreruddannelsen?
2. Hvad kendetegner lærerstuderendes didaktiske og fagdidaktiske kommunikation om praksis, når der indgår praksis-video i undervisning?
3. Hvilke forståelser af kvalitet i undervisning udvikler de studerende, når der indgår praksis-video i undervisning på læreruddannelsen?
De tre forskningsspørgsmål lyder:
1. Hvilke kompetencer tilegner lærerstuderende sig med henblik på planlægning, gennemførelse, evaluering og udvikling af undervisning, når praksis-video anvendes i undervisning på læreruddannelsen?
2. Hvad kendetegner lærerstuderendes didaktiske og fagdidaktiske kommunikation om praksis, når der indgår praksis-video i undervisning?
3. Hvilke forståelser af kvalitet i undervisning udvikler de studerende, når der indgår praksis-video i undervisning på læreruddannelsen?
Short title | LTN |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 01/01/21 → 31/12/21 |
-
NoFa 9 Nordisk fagdidaktik konference Vaasa
Hjelmborg, M. D. V. B. (Paricipant) & Junge, L. (Paricipant)
9 May 2023 → 11 May 2023Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
Adopting a stance of inquiry when using classroom videos
Hjelmborg, M. D. V. B. (Introductory speaker) & Junge, L. (Introductory speaker)
10 May 2023Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
File