Project Details

Description

Projektet er et 3-årigt projekt støttet af VILLUM fonden med 1.859.256 DKK.
Projektets vil gennem surveydata, observationer og interviews med udskolingselever afdække potentielle sammenhænge mellem de unges sociale identitet og udvikling af en science identitet. Betydningen af elevens køn vil være et fokus men andre faktorer såsom geografiske socioøkonomiske og familiens science kapital vil også blive undersøgt. Projektets fund vil blive sammenholdt med data fra andre projekter herunder, Scope, Leaps og PISA som belyser elevers ageren og motivation i naturfagene fra andre vinkler.
De samlede konklusioner vil blive formidlet til relevante aktører - herunder naturfagslærerstuderende, praktiserende lærere og naturfagsunderviser på læreruddannelsen - med henblik på at udvikle pædagogikken og didaktikken i naturfagsundervisningen.
Short titleLige deltagelses muligheder i naturfagene- set i et identitetsudviklingsperspektiv
AcronymLEARN
StatusActive
Effective start/end date01/08/2431/07/27

Keywords

  • scientific courses