Projects per year
Project Details
Description
Organisationer, virksomheder og brands skal i stigende grad forholde sig til ændringer i samfundsmæssige værdier, normer, holdninger samt ny teknologi og lovgivning, som i større og mindre grad forandre forudsætningerne for deres aktiviteter.
Organisationers interesser og behov for at skanne og identificere fremtidens issues er derfor stigende med henblik på at håndtere disse issues internt og eksternt før de påvirker organisationen negativt enten i form af direkte trusler eller oversete muligheder.
Med udbredelsen af digitalisering og moderne IT-teknologi og den deraf følgende udvikling i organiseringen af monitorering og skanning er der opstået nye muligheder for at overvåge og monitorere potentielle issues og dermed skanne og identificere nye issues via bl.a. internettet og sociale medier.
Formålet med dette FoU-projekt er at skabe et tidssvarende overblik over forskningslitteraturen på området med henblik på at styrke DMJXs videngrundlag ifm. de nyeste måder at organisere og gennemføre skanning og identificering af ændringer i adfærd, holdninger, normer og andre udviklinger, som kan resultere i fremtidige issues for organisationer og virksomheder.
Organisationers interesser og behov for at skanne og identificere fremtidens issues er derfor stigende med henblik på at håndtere disse issues internt og eksternt før de påvirker organisationen negativt enten i form af direkte trusler eller oversete muligheder.
Med udbredelsen af digitalisering og moderne IT-teknologi og den deraf følgende udvikling i organiseringen af monitorering og skanning er der opstået nye muligheder for at overvåge og monitorere potentielle issues og dermed skanne og identificere nye issues via bl.a. internettet og sociale medier.
Formålet med dette FoU-projekt er at skabe et tidssvarende overblik over forskningslitteraturen på området med henblik på at styrke DMJXs videngrundlag ifm. de nyeste måder at organisere og gennemføre skanning og identificering af ændringer i adfærd, holdninger, normer og andre udviklinger, som kan resultere i fremtidige issues for organisationer og virksomheder.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 01/10/22 → 31/12/24 |
Keywords
- communication
Projects
- 1 Finished
-
Hvordan organiseres Issues Management?
Petersen, H. (Principle researcher)
01/03/16 → 30/06/17
Project: Development project/ Innovation