Project Details
Description
Undersøgelse af studerendes oplevelse af mening(sfuldhed) i de tre nordiske landes lærer- og pædagoguddannelser, med henblik på at pege på måder at styrke uddannelserne, uddannelsesrekruttering og uddannelsesgennemførelse på. Komparationen mellem de tre lande åbner både for opdagelse af fællesstræk og forskelle,og dermed også for kvalificering af overvejelserne vedr. meningstab og meningsdannelse
Key findings
Projektet forventes at have effekter i retning af større meningsfuldhed og tilfredshed blandt de studerende og underviserne, større søgning til lærer- og pædagoguddannelserne samt et mere kvalificeret rekrutteringsgrundlag. På det europæiske/internationale niveau er forhåbningen en ihukommelse, spredning og stærkere brug af den nordiske skoletradition med fokus på demokrati, inddragelse og personlig (menings)dannelse.
Short title | Meningstab og meningsdannelse i lærer- og pædagoguddannelserne i Norden/2020 |
---|---|
Acronym | MeShape |
Status | Active |
Effective start/end date | 01/08/20 → 31/07/22 |
Keywords
- education, professions and jobs