Project Details
Description
Formålet er at de nye studerendes på Pædagoguddannelsen opnår kompetencer til at håndtere - og udvikle studiegruppe-samarbejdet i kraft de studerende forskelligheder.
Vi oplever i stigende grad, at de studerende, der søger ind på PU, har en oplevelse af, at de, på den ene eller anden måde, skiller sig ud fra mængden. Dette kan være i form af køns- eller seksuel identitet, psykiske diagnoser/problematikker, migrationsforhold, dysleksi, osv. Vi oplever derfor et behov for at styrke de studerendes blik for at styrker kan have forskellige udtryk og at denne forskellighed kan bidrage til fælles læring.
Indsatsen foregår igennem 5 workshops a´ 2 lektioner på 1. semester, hvor vi som studievejledere er facilitatorer af processer. I de fem workshops anvender vi forskellige formsprog, herunder diskursive, kropslige og æstetiske til at fremme tillid, opnå perspektivskifte og afprøve konkrete redskaber til at kvalificere læringsrummet.
Vi oplever i stigende grad, at de studerende, der søger ind på PU, har en oplevelse af, at de, på den ene eller anden måde, skiller sig ud fra mængden. Dette kan være i form af køns- eller seksuel identitet, psykiske diagnoser/problematikker, migrationsforhold, dysleksi, osv. Vi oplever derfor et behov for at styrke de studerendes blik for at styrker kan have forskellige udtryk og at denne forskellighed kan bidrage til fælles læring.
Indsatsen foregår igennem 5 workshops a´ 2 lektioner på 1. semester, hvor vi som studievejledere er facilitatorer af processer. I de fem workshops anvender vi forskellige formsprog, herunder diskursive, kropslige og æstetiske til at fremme tillid, opnå perspektivskifte og afprøve konkrete redskaber til at kvalificere læringsrummet.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/02/23 → 30/06/23 |
Keywords
- children and youth
- education, professions and jobs